Självmord eller bara dum ?

#1 - 22 januari 2007 18:25
Gick nyss förbi akvariumet och fick till min förvåning se en stjärtfena sticka upp ur ett litet hål i en av mina grenar.

[img=http://images5.pictiger.com/thumbs/90/8ec7871c008cf59b0830ac84ad570990.th.jpg]

Såg att den lilla krabaten inte rörde på sig så mycket så jag tog tag i baken på den lilla dåren och drog försiktigt fram den.

Väl frame hur sin bur stod han bara stilla och viftade på sin bakdel ett tag sen satt han ner blad bladen..

Skumm liten firre det där

Hmm vart ju i fel forumsdel
sorry
#2 - 22 januari 2007 19:02
Hmm. Den där skulle du ju tävla med i humor-tävlingen?

Påminner mig om en knivfisk jag hade för inte så länge sedan, som nog trodde han var en tetra eller något betydligt mindre.
När de små fiskarna trängde sig in bland stockar o stenar försökte knivfisken ta precis samma väg.
O när han/hon ej fick plats tog han/hon extra sats o flyttade inredningen.

Vi är övertygade om att hon ej visste vilken storlek hon själv hade. Hehe. :-)
#3 - 22 januari 2007 19:09
Vissa fiskar är korkade.. En av mina sorgmanteltetror fastnade i ett hål i frigolitbakgrunden när jag skulle flytta de.. Tyvärr mitt fel för det var ju jag som "jagade" de med håven.. Tyvärr blev den illa skadad så den fick svamp och dog. :(
De hålet sattes igen med en sten sedan.. Så inte någon annan skulle ta sig in där...
#4 - 22 januari 2007 19:18
Min mal försökte krypa in i pumpen och fastnade där. Det slutade också olyckligt tyvärr för jag hittade den inte förrän två dagar efter den fastnat...

En del fiskar har inte alla skridskor i frysen ;)
#5 - 22 januari 2007 19:32
Hade en lavasten som var lite konstigt formad en gång för några år sedan. Tyckte inte att det såg ut som något farligt men visst var där alltid nån fisk som skulle simma in o fasta. Det var min paletthona som tydligen trodde hon var lite smalare än vad hon var.
Stoppa ner handen och försökte hjälpa henne ut men då simmade hon bara längre in. Den satt verkligen hårt fast o nu menar har HÅRT. Det fanns inte en chans att få ut den hel så tillslut fick jag slå sönder stenen och tyvärr även fisken... :*(

//MVH Tulle

Annons