simma med fiskarna...

#1 - 9 mars 2009 18:54
tjena, klurade lite på en dykresa till Malawi, någon som vart där? Skulle sitta fint med lite tips, ev. flybolag, ska man flyga in i malawi eller något närliggande land, möjlighet till transport, malaria, rån-risk, motvs.

Afrika verkar ju spännande men att 90% av alla svartlistade flygbolag ligger där i krokarna gör ju saken lite mer "spännande" men kanske finns där busS?
ah du fattar vinken ;) har du vart där, skriv gärna

ha det gött!
#2 - 9 mars 2009 20:48
jag och tjejen hade också det i tankarna ett tag. Men efter att vi fick höra att man måste vaccinera sig mot 1000 saker o tänka j*vligt noga på vad man äter, och att risken för att bli rånad också är väldigt stor. Flygresan dit skulle ta runt 17-20H vilket jag tyckte va lite väl länge då jag aldrig suttit i en sådan där korv o flaxat bland måsarna innan. Så vi tyckte det fanns mer nackdelar än fördelar så vi sket i det. Men ändå, fy fan så kul det hade varit att dyka där bland "sina akvarie fiskar"...
#3 - 9 mars 2009 20:53
http://www.zoopet.com/index.php?option=com_content&task=view&id=357&Itemid=206
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Första delen av Micke och Carolinas reseberättelse, tror det finns totalt 5 st under artiklar.[/COLOR][/FONT]
#4 - 12 mars 2009 09:56
oo ah precis leta runt lite på internet, resan tar ca 20-22 timmar, precis men det är med mellanlandningar osv. vaccinationer har ja, mot de mesta, men men får la se~ hittade en liten ö utanför Kenya's kust som verkar trevlig, den e pytteliten och man får zooma ordentligt på google earth för att hitta den, Seychellerna heter den.. hmm får se hur de blir, afrika lockar men har fortfarande några länder i asien ja måste klippa...
#5 - 23 mars 2009 19:33
liljeros84 skrev:
oo ah precis leta runt lite på internet, resan tar ca 20-22 timmar, precis men det är med mellanlandningar osv. vaccinationer har ja, mot de mesta, men men får la se~ hittade en liten ö utanför Kenya's kust som verkar trevlig, den e pytteliten och man får zooma ordentligt på google earth för att hitta den, Seychellerna heter den.. hmm får se hur de blir, afrika lockar men har fortfarande några länder i asien ja måste klippa...

Tja! seychellerna är en liten ögrupp med ett utav världens bästa sportfisken! ;)
#6 - 24 mars 2009 18:34
jag har då badat med mina fiskar i karet ^^ haha

Annons