silvertejp

#1 - 9 november 2005 19:45
har en liten undran om tejp särskilt silvertejp kan vara olämpligt att använda i akvariet... om limmet kan vara giftigt?
PatrikMalmo
#2 - 9 november 2005 21:45
Jag hade aldrig använt någon tejp inne i akvariet, what so ever. Vet en del som har gjort det, men det är att ta onödiga risker som jag ser det. Det mesta går att lösa på annat sätt än med tejp.

Hilsen,

P
Bilagor:
#3 - 9 november 2005 21:57
Har aldrig använt silvertejp, men en del "el tejp" har det blivit mellan rörkopplingar tex. Har aldrig märkt något negativt, men det är väl dumt och chansa. Varför ska du använda tejp?
#4 - 10 november 2005 00:10
[QUOTE=PatrikMalmo]Jag hade aldrig använt någon tejp inne i akvariet, what so ever. Vet en del som har gjort det,[/QUOTE]

och jag vet dom som råkat ut för massiv fiskdöd efter att ha haft i tejp.
det finns lösningar till det mesta så tejp kan du nog undvika.

limpistol kanske kan va nåt annars använt själv för att få fast en cirkulationspump och funkar fint
#5 - 10 november 2005 09:38
allt med kemikalier som man kan misstänka vara farligt för akvariet skall man undvika.. jag tvättar alltid min höger arm innan jag är nere och gräver för att unvika håravfall och annat böös i vattnet och använder bara akvariesilikon för att täta..
#6 - 26 januari 2006 03:44
ska du ha som packning så rekomenderar jag plåstertejp

helt ofaligt för mina fiskar i alla fall
#7 - 26 januari 2006 11:06
[quote=mrhanky]för att unvika håravfall och annat böös i vattnet[/quote]

Har du så hårig högerarm att det fastnar böös i den? ASG :D
#8 - 27 januari 2006 06:51
[quote=Krax]Har du så hårig högerarm att det fastnar böös i den? ASG :D[/quote]

Hahahha :D.

sunkan: jag provade en gång i tiden silvertejp i akvariet, jag hade inga fiskar då, så jag vet inte om vattnet blev giftigt. Dock så vet jag att tejpen löses upp och lossnar ganska snart.

Buntband använder jag mig mycket av, vilket fungerar utmärkt.

Annons