Silvermollys med Goldens och Maingano??

#1 - 10 augusti 2007 15:31
hej!

jag har 2 st kar, ett med mollys, marmorguramis med mera, samt ett kar med 3 st Goldens, 2 st mainganos samt en ancistrusmal

kan jag flytta över mina silvermollys till det större karet där jag har mina ciklider, eller kommer inte det att fungera?

vill ge dem lite mer plats

någon?

mvh

Kristoffer
#2 - 10 augusti 2007 15:35
Jag tror att dina malawis skulle vara lite väl tuffa för dina mollys.
#3 - 10 augusti 2007 16:15
Jens A. skrev:
Jag tror att dina malawis skulle vara lite väl tuffa för dina mollys.

hej

jo det är väl det jag tror med

jag avvaktar då

tack för tipset!

kul med mina nya Maingano, gillar dem skarpt!!
har du såna?

är de lättlekta??

Kristoffer
#4 - 13 augusti 2007 14:47
Jo, jag har en ensam Maingano, som är kungen av akvariet...ingen sätter sig upp mot honom. Tyvärr har han tagit kål på två artfränder, troligen fick jag tre st hannar när jag köpte dom.
Nu kan jag inte köpa några nya maingano alls, så länge han lever...han är så van vid att vara kung nu, så han troligen skulle ta kål på allt blått/svart med längsränder som kom i akvariet. :/
#5 - 13 augusti 2007 16:39
Jens A. skrev:
Jo, jag har en ensam Maingano, som är kungen av akvariet...ingen sätter sig upp mot honom. Tyvärr har han tagit kål på två artfränder, troligen fick jag tre st hannar när jag köpte dom.

Nu kan jag inte köpa några nya maingano alls, så länge han lever...han är så van vid att vara kung nu, så han troligen skulle ta kål på allt blått/svart med längsränder som kom i akvariet. :/

åh fan
ja min hanne jag har nu verkar också ganska agressiv, men inte överdrivet

får se hur det går, jag gillar dem i alla fall mycket, de är så vackra och kul att se på

ha re

Kristoffer
#6 - 15 augusti 2007 11:08
Tycker mina Maingano är mesigare än mina Golden. Men gräva kan de i alla fall. Tyckte jag skymtade en Skanska-logga på en av dem häromdan, men kan ha inbillat mig efter 3 timmars tokstirrande in i tanken! ;)
Bilagor:
#7 - 15 augusti 2007 17:14
hej

nej, men vem vet

hehe

ha re

Kristoffer

Annons