Silvermollys

#1 - 8 maj 2007 14:50
hej!

jag har just nu 2 st Silvermollys i mitt 135-literskar

i det har jag även 4 st Goldens, samt 2 st Marmorgurami(jag vet, mixen är skum)

nu undrar jag, jag har ju ett på 48-liter också, där jag nu har 5 st zebrafiskar samt 3 st Svärdbärare, samt en st ancistrusmal

borde jag flytta över mina Silvermollys nu?

så osäker för de verkar trivas i mitt 135-liters, men det kanske bara är tills mina Goldens blir större

vad tror ni?

tips till en förvirrad person

Kristoffer
#2 - 8 maj 2007 14:59
Jag skulle ha kvar dom och avvakta.
#3 - 8 maj 2007 15:49
Vad är goldens?
#4 - 8 maj 2007 21:13
ok

då gör jag det

Kristoffer
#5 - 8 maj 2007 21:13
tja

jo Golden, de kallas så, är en Ciklidtyp, som är gul och vacker!!

Kristoffer
#6 - 9 maj 2007 04:48
Stoffy34 skrev:
tja

jo Golden, de kallas så, är en Ciklidtyp, som är gul och vacker!!

Kristoffer

[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Du har alltså malawi ciklider, guramin och mollyn tillsammans, ja nog är det en skum blandning alltid. Undrar om det är en sådan lysande blandning med tanke på att dom har lite olika behov? Hur tänker du?[/FONT][/SIZE]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3] [/SIZE][/FONT]
#7 - 9 maj 2007 12:21
Lyckas pricka in 3 kontinenter iaf, alltid nåt :D

Men helt seriöst är det synd om fiskarna.
#8 - 9 maj 2007 12:59
hej

har inte tänkt så mycket

det är så att jag från början hade silvermollys, samt guramis
sen fick jag gör mig att köra på med lite Goldens

därför

har inte tänkt så mycket, men VET att det inte är den ultimata lösningen direkt, men det fungerar BRA än så länge

nöjd med det svaret??

Kristoffer
#9 - 9 maj 2007 13:00
synd om fiskarna?
varför då?

de ser ut att må bra, de äter bra, och verkar trivas MYCKET bra!!

vet att de kanske inte är den bästa lösningen

skall snart köpa ett 100 liters till, där jag skall ha mina Mollys, samt Guramis

i det andra, 135-liters skall jag sen bara ha Goldens!!

Kristoffer
#10 - 9 maj 2007 13:23
Stoffy34 skrev:
synd om fiskarna?

varför då?

Läs lite på artbeskrivningarna...
#11 - 9 maj 2007 13:24
Stoffy34 skrev:
synd om fiskarna?

varför då?

de ser ut att må bra, de äter bra, och verkar trivas MYCKET bra!!

vet att de kanske inte är den bästa lösningen

skall snart köpa ett 100 liters till, där jag skall ha mina Mollys, samt Guramis

i det andra, 135-liters skall jag sen bara ha Goldens!!

Kristoffer

Det svaret gillar jag:)
#12 - 9 maj 2007 13:34
rsoderberg skrev:
Det svaret gillar jag:)

Me 2, mycket bättre för firrarna!
#13 - 9 maj 2007 13:55
tja!!

jo jag skall göra det snart!
kul att ni gillade svaret

men det funkar verkligen bra
trodde inte jag heller, men det gör det

men som sagt var, jag skall köpa ett större snart!!

ha en bra dag i solen!!

Kristoffer
#14 - 9 maj 2007 14:30
Om dom trivs avgörs inte av att dom lever och äter, köp ett till akvarium och ge dom det förhållande dom vill ha. Det är levande djur, och det räcker inte med att ge dem det som krävs bara för att överleva.
#15 - 10 maj 2007 20:40
Hej!

nej, jag förstår det med, jag är inte dum du vet!!

skall köpa ett när jag får lön nästa gång!

Kristoffer
#16 - 11 maj 2007 12:29
Stå på dej kristoffer! Jobbigt med alla dessa besserwissers
#17 - 11 maj 2007 16:57
sucksdorff skrev:
Stå på dej kristoffer! Jobbigt med alla dessa besserwissers

eller hur!!

det tycker jag med, lite väl mycket sånt här

men man får ju också bra tips, så man får väl stå ut med en del i guess

ha en bra helg!!

Kristoffer
#18 - 11 maj 2007 17:50
Visst ska man stå på sig, men också lyssna på tips från dom som är erfarna.
Det är i alla fall anledningen till att jag hänger på forum, att lära mig från andra som vet bättre.

När det är helt galet och levande djur inblandade tycker jag det är självklart att man ska säga till :)
Även om dom kanske ser ut att trivas så är det som sagt inte säkert att dom göra det, firrar kan ju tyvärr inte säga till själva!
#19 - 11 maj 2007 18:13
Stoffy34 skrev:
eller hur!!

det tycker jag med, lite väl mycket sånt här

men man får ju också bra tips, så man får väl stå ut med en del i guess

ha en bra helg!!

Kristoffer

[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Varför är du här och ställer frågor om du inte gillar svaren, man har ju bättre saker för sig än att försöka lära någon som redan vet allt! eller hur?[/FONT][/SIZE]
#20 - 11 maj 2007 18:36
rsoderberg skrev:
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Varför är du här och ställer frågor om du inte gillar svaren, man har ju bättre saker för sig än att försöka lära någon som redan vet allt! eller hur?[/FONT][/SIZE]

jojo

men vissa av svaren man får är av den lite dryga sorten, och sånt gillar vissa människor inte

comprende???
#21 - 11 maj 2007 18:37
Martin.M skrev:
Visst ska man stå på sig, men också lyssna på tips från dom som är erfarna.

Det är i alla fall anledningen till att jag hänger på forum, att lära mig från andra som vet bättre.

När det är helt galet och levande djur inblandade tycker jag det är självklart att man ska säga till :)

Även om dom kanske ser ut att trivas så är det som sagt inte säkert att dom göra det, firrar kan ju tyvärr inte säga till själva!

hej!

helt rätt

så är det
ingen mening att börja tjafsa om ingenting!
bättre att använda en trevlig ton, och lära sig av varandra

det mår alla bäst av!!

ha re

Kristoffer
#22 - 11 maj 2007 18:47
Stoffy34 skrev:
jojo

men vissa av svaren man får är av den lite dryga sorten, och sånt gillar vissa människor inte

comprende???

[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Ja det kan jag förstå, men å andra sidan så väljer man själv hur man vill uppfatta saker. Jag kan inte tänka mig att den som skriver menar att vara dryg, det är kanske så att det uppfattas som drygt? Hur som helst tror jag att alla är här av samma anledning, att lära sig saker, få tips och sist men inte mins att se till att firrarna har det så bra som möjligt. Tänk om t.ex. hundar skulle bli behandlad som många fiskar, jag köpte 10 golden, 5 dobberman igår. Nu har de 5 dobberman bitit ihjäl nästan alla golden, vad tycker ni att vi ska göra? Men de äter i alla fall bra, så dom verkar trivas i sin nya hundgård på 2 kvadratmeter. Lite sarkastiskt kanske, men alla djur är levande varelser men det verkar som om det gäller olika lagar för dem, och de har olika värde verkar det som.[/FONT][/SIZE]
#23 - 11 maj 2007 19:04
rsoderberg skrev:
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Ja det kan jag förstå, men å andra sidan så väljer man själv hur man vill uppfatta saker. Jag kan inte tänka mig att den som skriver menar att vara dryg, det är kanske så att det uppfattas som drygt? Hur som helst tror jag att alla är här av samma anledning, att lära sig saker, få tips och sist men inte mins att se till att firrarna har det så bra som möjligt. Tänk om t.ex. hundar skulle bli behandlad som många fiskar, jag köpte 10 golden, 5 dobberman igår. Nu har de 5 dobberman bitit ihjäl nästan alla golden, vad tycker ni att vi ska göra? Men de äter i alla fall bra, så dom verkar trivas i sin nya hundgård på 2 kvadratmeter. Lite sarkastiskt kanske, men alla djur är levande varelser men det verkar som om det gäller olika lagar för dem, och de har olika värde verkar det som.[/FONT][/SIZE]

hej!

det där var också en jävla jämförelse!!

men visst, jag köper en del av det du säger

men nu lägger vi ner den här sandlådediskussionen tycker jag

alla får tycka som de vill, ok!!

Kristoffer

Annons