Vi köpte nyss 3 levandefödare som ser ut som Segelfensmolly
men på akvariet stod det Silvermolly. Arten är ungefär lika stor som en Black molly men nån cm längre.
Jag tror inte det är den för dom här har inte lika stor fena
som våran Segelfensmolly. Fast det kan ju va så att vi bara fick
honor av misstag eller att hannen inte är fullvuxen.
[quote=moj]Jag vet vi har också en hona men en av de nya firrarna
har en lite större fena än de andra som är runt en och en
halv cm (fenan alltså).[/quote]
ja då är de väl en hane den andra då :) om fenan är högre än den du hade innan
Nu när jag bläddrade i en bok upptäckte jag att den finns med
på artbeskrivningen av black molly! Jag tror att det kan vara en albino
men den har inga röda ögon.
Köpte en marble hona i går som sällskap till silverhanen. Nu när jag bytt upp mig till ett trehundraliters går dom rätt bra ihop med guldfiskarna, inte lika mycket fenhuggande som förr.
Dom möts ungefär på minimitemperatur till mollyn och maxtemperaturen till guldfiskarna.
en segelfensmolly är det.
har haft sånna .. väldigt trevliga fiskar tycker ja.. köper du en hane och två honor så blir de liv i akvariet, dom leker o skojar o har sig.. och väldigt fina är dom oxå
[quote=andreassofus]en segelfensmolly är det.
har haft sånna .. väldigt trevliga fiskar tycker ja.. köper du en hane och två honor så blir de liv i akvariet, dom leker o skojar o har sig.. och väldigt fina är dom oxå[/quote]
Och så har dom så snygg simstil, dom liksom tar fart och glider fram långa sträckor-dom uppskattar ett stort rektangulärt akvarium.
[quote=maricici]Och så har dom så snygg simstil, dom liksom tar fart och glider fram långa sträckor-dom uppskattar ett stort rektangulärt akvarium.[/quote]