Jag har ett akvarium med en kamphane.
Har köpt till 3 silvermolly, 1 hane och 2 honor. Är chansen stor att dom får yngel? Jag skulle vilja ha fler för dom är ju så vackra. Att köpa många, ter sej ganska dyrt.
Constantine skrev:jodå visst lär du få yngel...men jag tror att din kamphane kommer smaska i sig väldigt många om du låter dem föda i samma kar
Luxur skrev:Hur blir de då när dom får yngel, blir de balndade färger som man får sortera eller blir någon helt vit någon svart och kaske någon prickig [:-9]
Yoink skrev:Så enkelt tror jag tyvärr inte det är. Generna kommer förmodligen blandas friskt, och om det funkar någorlunda som med generna hos människor så kan det födas tex helt svarta fiskar.
Dock vet jag inte hur det funkar med fiskar riktigt, se bara på kampfiskar, där kan man få en hel uppsjö av olika färger och former från samma föräldrar.
mvh Tim
Luxur skrev:I mitt nu svartvita akvarium tänkte jag även ha s-v algätare. Har hört mej för om den som Zoopet har i sin logga. Då jag hörde priset för att ta hem en sån höll jag på att svimma av. Är de någon som känner till någon annan sort som skulle kunna passa och som inte får kreditkortet att smälta. Den måste då inte nödvändigtvis vara randig, den kan vara prickig eller helvit eller svart.
[CENTER][:-9][/CENTER]