Omöjligt är det väl inte - jag tror att en hel del omöjliga fiskar just kan reproducera sig slumpmässigt någon gång då och då.
Så som sagt det vore kul med foton.
Visst händer det omöjliga ibland - drd får ju t.ex. Corydoras-yngel i sitt akvarium utan att ha några Corydoras i akvariet etc.;)
Jag vet att när jag hade affär i Kalmar så ringde det en gång en jeppe som bodde på Öland (där pH, GH och KH är extremt högt) och sa att han hade alldeles för mycket kardinaltetra i akvariet eftersom de ynglade av sig så hemskt och han behövde bli av med dom. Jo, jo tänkte man - kardinaler lär det ju inte vara men det är ju inte illa med svenskodlade neoner så jag bad honom komma in med dom.
Det visade sig dock att det faktikst var några hundra kardinaltetror som han kom med och som "odlats" i ett sällskapskar med ett pH på 8.5. Han fortsatte sedan med att en gång om året städa ut sitt akvarium och komma in med en drös med kardinaltetra.
Var lite snälla nu - det är inte lätt att se skillnad på silverhajsyngel och praktbarbsyngel när de är riktigt små. Om det dyker upp yngel i ett akvarium där man bara har silverhajar är det väl rätt begripligt om man tror det är silverhajsyngel. Begripligt misstag.
Det är dessutom inte alls enkelt att fota små yngel så att det saknas fotodokumentation är inte heller konstig.
Håller helt med