Silverhaj märkligt beteende

#1 - 19 februari 2010 22:24
Ljuset har varit släckt ett par timmar nu och lampan i fönstret ger ett svagt ljus. Satte mig ner lite för att se om ancistrusarna stod och väntade på tabletter och fick då se mina 2 silverhajar dansa. De turas om att liksom nypa varandra och gör micro tjurrusningar bredvid och runt varandra. Jag har aldrig sett dom göra något liknande dagtid, nu har de hållit igång i 5 minuter ungefär vad jag sett.

Jag trodde knappt man fick silverhaj att leka i kar? Eller vad pysslar dom med?? :confused:
#2 - 19 februari 2010 22:33
Lek kan man hoppas på men antagligen glömma.
Det som det antagligen handlar om är en maktkamp kan jag tänka mig!
Mina gamla rackare gjorde det samma jätteofta...
#3 - 19 februari 2010 22:43
Ja nu har jag googlat en stund och är ännu mer övertygad om vad jag redan trodde, att det sannolikt inte är lek.
Mycket märkligt bara, har haft dom ett halvår och har aldrig sett ett liknande beteende. Och då är jag typen som dagligen sitter en stund framför karet, en timme efter släckdags sitter jag också där med tandborsten i munnen :p

Jaja, där fick man vakna till en stund i alla fall :)
#4 - 23 februari 2010 00:35
Våra har uppfört sej lite lustigt också, dom har liksom simmat med stjärtfenorna mot varandra, som ett kryss ungefär.
#5 - 2 mars 2010 19:41
Mina har också gjort så, EN ENDA gång på 6 månader.. Tydligen nått de får för sig att göra... :/

Annons