Silikonrester

#1 - 2 juli 2003 16:37
Hejsan!
Har precis plockat bort en mörk och tradig Juwelbakgrund från mitt kar, tänkte låta karet vara utan bakgrund tills det att min nya är klar att sättas i, vilket kan ta ett tag, fram till jul eller så! =)
I allafall, nu undrar jag hur mån får bort det sista lilla silikonet, jag har hållt på med rakblad ett antal timmar, men man ser ju fortfarande var silikonen har suttit...Men kan känner inte att där är nån kvar, men det syns att den finns där...
Det ser kanske lite trist ut att fylla karet nu och låta det synas, så nu undrar jag om man vågar ge sig på att prova med aceton eller ngt annat som kan få bort dessa eländiga sträck och duttar!

#2 - 2 juli 2003 17:56
T-röd borde fungera. Sen är det förstås extremt noga att göra rent ordentligt så det inte finns minsta gnutta lösningsmedel kvar!
#3 - 2 juli 2003 20:31
Kemiskt ren aceton gjorde susen här..
och helt nya rakblad =)
#4 - 3 juli 2003 11:02
tack för tipsen!
var lite inne på aceton, men ville först ha någon annans åsikt innan jag gick lös med flaskan på karet!

ska prova idag så får vi se vad som händer!
#5 - 3 juli 2003 12:58
Det går väl med olika saker.
Själv använder jag träsprit,rakblad och papper för att få bort allt.
#6 - 4 juli 2003 09:41
det viktigaste verkar vara att ha ett riktigt vasst rakblad.. jag brukar vässa mitt efter en stund på en såndär sten man vässar knivar på..funkar bra =)
& sen som buckshot sa, gnugga med papper & nåt medel för att få bort det sista =)

Annons