Silikonera överhängsmoduler? BTN

#1 - 22 januari 2006 15:06
Hej.

Vi har en modul kvar att fästa, en G-modul som vi ska ha som överhäng. Problemet är bara om man ska göra hål eller inte.... Gör man inte hål så kommer vattnet att trycka på uppåt & påfresta silikoneringen. Gör man hål, nog stora, så kommer den att vattenfyllas och även tömmas vid vattenbyte då vattennivån sjunker undan.

Men man vill ju inte att hålen ska synas...Nån som gjort nått liknande och kanske har/kan ta bilder på detta?

Tack på förhand!
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 22 januari 2006 15:12
Man skall borra ett antal små hål och de syns knappast inte om man inte placerar dem precis intill ögonen och det finns ju ingen anledning till.
#3 - 22 januari 2006 15:38
[QUOTE=Kjell Fohrman]Man skall borra ett antal små hål och de syns knappast inte om man inte placerar dem precis intill ögonen och det finns ju ingen anledning till.[/QUOTE]

Okej, då får det bli så. Vet du hur många hål & hur stora i mm de bör vara för att vattnet ska hinna runna ur när man gör ett vattenbyte? Vill inte göra för få/många i onödan :). Tack för det snabba svaret!
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 22 januari 2006 15:53
Har aldrig direkt funderat över antalet och storleken - rinner inte vattnet ur tillräckligt snabbt har jag bara borrat ytterligare några hål.
Men 10-15 st 2 mm hål kan kanske vara OK
#5 - 22 januari 2006 15:57
[QUOTE=Kjell Fohrman]Har aldrig direkt funderat över antalet och storleken - rinner inte vattnet ur tillräckligt snabbt har jag bara borrat ytterligare några hål.
Men 10-15 st 2 mm hål kan kanske vara OK[/QUOTE]

Än igen ett snabbt svar :). Tackar, ska borra hålen & provfylla utan fiskar i veckan. Trodde man var tvungen att göra större hål, men jag börjar med 10-15st 2mm hål.
#6 - 5 februari 2006 18:12
Hej

En fråga med anknytning till den här tråden.

Har en BTN L-modul som ju är helt sluten och som jag tänkte limma mot bakrutan.

Ska den också borras upp ?...eller är det bara att lägga silikon runt och låta det vara luft bakom ???

Om den ska borras upp, ska man isåfall borra både upptill och under ?
#7 - 5 februari 2006 19:47
Jag skulle ha borrat den modulen oxå både upptill och under;)
#8 - 5 februari 2006 21:47
[quote=Jerry]Jag skulle ha borrat den modulen oxå både upptill och under;)[/quote]

ok...då gör jag det...antar att det betyder att man inte behöver vara supernoga med silikontätningen heller...?

Annons