Silicon och smältlim

#1 - 3 oktober 2004 19:36
Som den nybörjare jag är så undrar jag om man kan sätta Biltemas silicon i akvariet?
Och hur är det med smältlim?

Anledningen till detta är att jag tänkte koppla en termometerkrets till akvariet från datorn.
Själva tempsensorn behövs isoleras på något sätt, och silicon och smältlim är det närmast till hand.
#2 - 3 oktober 2004 19:39
Använd akvariesilikon.
#3 - 3 oktober 2004 22:43
Ursprungligen skickat av shpend

Använd akvariesilikon.

Nja?[:)]... Ta glas silicon (fins ej på biltema) det är billigare! Sen används det av dom så kallade Profsen, även akvarie byggar "profs" för det är billigast!!
#4 - 4 oktober 2004 16:17
Ok....hur mycket kostar det då och vart kan man köpa det?
#5 - 4 oktober 2004 16:26
Nej använd akvarie silicon glas silicon inehåller anti mögel medel som gör att dina fiskar kommer att dö
Vilket profsen inte använder
#6 - 4 oktober 2004 16:39
Kolla på tuben, det skall stå klart och tydligt att siliconet är avsett för akvariebruk. Är det en silicon med anti-mögelmedel brukar det också stå angivet (sanitets-silicon är försett med anti-mögelmedel)
#7 - 4 oktober 2004 18:21
Ursprungligen skickat av jimmy

Nej använd akvarie silicon glas silicon inehåller anti mögel medel som gör att dina fiskar kommer att dö

Vilket profsen inte använder

Det är badrums silicon som inehåller anti mögel!!
Det är glas silicon man har till akvarie limning, om du beställer ett akvarium hoss en glas mästare så använder han glas silicon!
Går du till en akvarie butik och köper silicon då får du något dom kallar för akvarie silicon?.
På glas silicons tuben ska det stå att det är för akvarie oxå, fins hoss dom flesta bygg marknader.
#8 - 4 oktober 2004 18:26
jag köpte glassilcon på ica maxi för 57 kr för en vanlig tub

/olivia

Annons