Signatur - önskemål

#1 - 15 december 2007 20:59
Jag har en liten önskan att alla struntar i att skriva varenda art de har i sin signatur. Är jag nyfiken på info om någon ny fisk tex och gör en sökning på inlägg med en viss art. Så kommer varenda inlägg upp som den person gjort som har arten skriven i sin signatur. Men det är ju inte jag ett dugg intresserad av. Det tar bara en himla massa tid och gör ju sökningen rätt onödig.

Är jag intresserad av vad en medlem har för fisk så klickar jag ju på dennes profil. DÄR passar det utmärkt att alla arter man har står.

Personligen tycker jag att en stående signatur är totalt onödig och bara tar plats i ett forum.
#2 - 15 december 2007 21:05
Detta har varit uppe till diskussion tidigare och då minskades antal rader som man fick ha. Trots detta så är det flera som envisas med att försöka få in så mycket upplysningar som möjligt i signaturen. :mad:
Däremot så skall man få ha en stående signatur.
#3 - 15 december 2007 21:12
Oj.. Sorry.. Har inte haft en tanke på det... :(
#4 - 15 december 2007 21:19
Alltså... Kan jag ha "platysar" i signaturen, eller tar sökmotorn det för "platys"?
På min sida kan jag dessvärre inte ändra någonting. Kan inte ens få dit min bostadsort. Antar att det är för att jag är gammal medlem..
Hade verkligen inte en aning om att signaturen räknades in vid sökning. Låter helt galet enligt mig och nåt som borde kunna rättas till?
#5 - 15 december 2007 21:24
I sökningen så ingår signaturen i inlägget. Så "platysar" skulle den nappa på om sökningen gjorts på platy.

Jag tycker som sagt att det är helt onödigt med signatur över huvudtaget. I forumet diskuterar man vill jag ha info om den som skriver finns profiler att läsa. Är det för reklam man har sin signatur, så hör det inte heller hemma i ett forum.
#6 - 15 december 2007 21:45
Men när man inte kan fylla i profilen?
Tycker signaturer är bra, då de hjälper till att komma ihåg perosner på forumet. Det är min erfarenhet här, likväl som på andra forum. Har aldrig tidigare varit med om att signaturen upptas av sökfunktionen.
Borde ju framgå någonstans?
Kjell Fohrman
Administrator
#7 - 15 december 2007 21:46
Eurydike skrev:
I sökningen så ingår signaturen i inlägget. Så "platysar" skulle den nappa på om sökningen gjorts på platy.

Signaturen tas inte med i sökningen
#8 - 15 december 2007 21:47
Så nu har jag raderat min helt i onödan...? Kul...
#9 - 16 december 2007 09:45
Signaturen tas inte med i sökningen

Den gör det när jag söker i alla fall. Gjorde en sökning på Apistogramma baenschi-inlägg och fick upp flera som inte nämnde arten ett endaste gång. Men däremot stod det med i någons signatur.
#10 - 16 december 2007 09:54
Hur sökte du då?
Jag provade att söka på Apistogramma baenschi nu på "Sök i forumet" och fick bara upp inlägg som diskuterade denna fisk. Inte en enda tråd där det inte nämndes i inläggen.. 13 trådar för övrigt.
Beror det på var/hur man söker?
Kjell Fohrman
Administrator
#11 - 16 december 2007 10:08
Eurydike skrev:
Den gör det när jag söker i alla fall. Gjorde en sökning på Apistogramma baenschi-inlägg och fick upp flera som inte nämnde arten ett endaste gång. Men däremot stod det med i någons signatur.

Likafullt så kommer inte signaturen med. Kolla t.ex. min signatur och sök på orden där. Nu är de med i några få trådar - om dessa ord hade inkluderats i sökningen så hade sökningen gett tusentals med trådar som resultat
#12 - 16 december 2007 11:52
Likafullt så kommer inte signaturen med. Kolla t.ex. min signatur och sök på orden där. Nu är de med i några få trådar - om dessa ord hade inkluderats i sökningen så hade sökningen gett tusentals med trådar som resultat

Jag provade att söka på Akvaristiska hälsningar
Kjell...och får då upp alla inlägg...eller de första 500 tror jag där det står med i signaturen....för övrigt fler som har Akvaristiska hälsningar i sin signatur...
#13 - 16 december 2007 11:56
Fast i samtliga dom inläggen så ligger "Akvaristiska hälsningar Kjell" inte som signatur. De är skrivna under 2002 och tidigare, innan signaturerna kom in på forumet?
#14 - 16 december 2007 12:02
lili76 skrev:
Hur sökte du då?

Jag provade att söka på Apistogramma baenschi nu på "Sök i forumet" och fick bara upp inlägg som diskuterade denna fisk. Inte en enda tråd där det inte nämndes i inläggen.. 13 trådar för övrigt.

Beror det på var/hur man söker?

Gud vad märkligt.. SÖkte på Apistogramma baenschi i sök inlägg och fick upp några hundra inlägg för att någon hade det inlagt i sin signatur...men det kan han ju ha tagit bort nu iofs...
Likadant med Anomalochromis thomasi ...mängder av inlägg där det pratas om något helt annat än fisken, men står i signaturen.
Likandt nu med Kjells signatur med akvarisitiska hälsningar...dock inte på det på latin under...
#15 - 16 december 2007 12:04
Men var söker du? För nåt är det ju som skiljer våra sökningar åt.. Och nu kliar jag mig väldigt i huvudet.
Jag kör på "Sök" här upp i listen, till höger. Sedan "Sök i forum".
#16 - 16 december 2007 12:05
lili76 skrev:
Fast i samtliga dom inläggen så ligger "Akvaristiska hälsningar Kjell" inte som signatur. De är skrivna under 2002 och tidigare, innan signaturerna kom in på forumet?

2007 står det som datum på de första som kommer upp av de första 500 som finns....
#17 - 16 december 2007 12:06
lili76 skrev:
Men var söker du? För nåt är det ju som skiljer våra sökningar åt.. Och nu kliar jag mig väldigt i huvudet.

Jag kör på "Sök" här upp i listen, till höger. Sedan "Sök i forum".

Precis och sen väljer jag inlägg för att slippa bläddra i för långa trådar.
#18 - 16 december 2007 12:08
Eurydike skrev:
2007 står det som datum på de första som kommer upp av de första 500 som finns....

Ja, för att någon svarat i den tråden 2007. Men Kjell´s inlägg är från 2002.
#19 - 16 december 2007 12:10
Aha! Du söker i den BLÅA listen. Jag söker i den svarta, ännu längre upp på sidan. Då var det frågetecknet löst iaf...
Varför det skiljer sig vet jag däremot inte. Admin?
#20 - 16 december 2007 12:12
lili76 skrev:
Ja, för att någon svarat i den tråden 2007. Men Kjell´s inlägg är från 2002.

Nej jag väljer ju inlägg inte trådar
lili76 skrev:
Aha! Du söker i den BLÅA listen. Jag söker i den svarta, ännu längre upp på sidan. Då var det frågetecknet löst iaf...

Varför det skiljer sig vet jag däremot inte. Admin?

Ja för att det inte går att välja inlägg där...jag vill inte ha hela trådar som kanske är på 132 sidor och någonstans där i mitten svävar någon ut och nämner det jag är intresserad av...

Det borde ju rättas till i alla fall. Även om jag fortfarande inte förstår varför man måste ha en stående signatur.
#21 - 16 december 2007 12:20
Skrev svaret där uppe... *Pekar* Det går inte att redigera profilen. Dessutom, tycker jag, är det ett enkelt sätt att hålla isär medlemmarna på och ser trevligt ut.
#22 - 16 december 2007 12:32
lili76 skrev:
Skrev svaret där uppe... *Pekar* Det går inte att redigera profilen. Dessutom, tycker jag, är det ett enkelt sätt att hålla isär medlemmarna på och ser trevligt ut.

Ja jag såg. Men det kunde ju tänkas att någon annan håller med mig. :D

Nja det är väl en smaksak. Jag tycker det tar upp plats och bara är irriterande. I alla fall de som är teckande bilder på akvarier eller 17 av fisk ikonerna. Info om folk tar jag reda på om jag är intresserad samt reklam..
En enkel rad som är personlig kan ju vara ok.
#23 - 16 december 2007 12:37
Nej, ingen håller med dig.. ;)

För min del så sorterar jag bort det som jag inte vill se. Selektivt seende. Kommer det samtidigt som den selektiva hörseln, dvs när man får barn? :D
Skämt å sido. Jag har inga problem alls med signaturerna. Bortsett från dom som "scrollar". Men då gäller det ju bara att ha muspekaren utanför inläggsrutan. Däremot tycker jag det är väldigt irriterande att jag inte kan uppdatera min profil. Men det fixar ju zoonenlänken om någon vill veta mer om mig..

Undrar hur många som använder "din" typ av sökning?
#24 - 16 december 2007 12:57
lili76 skrev:
Nej, ingen håller med dig.. ;)

För min del så sorterar jag bort det som jag inte vill se. Selektivt seende. Kommer det samtidigt som den selektiva hörseln, dvs när man får barn? :D

Skämt å sido. Jag har inga problem alls med signaturerna. Bortsett från dom som "scrollar". Men då gäller det ju bara att ha muspekaren utanför inläggsrutan. Däremot tycker jag det är väldigt irriterande att jag inte kan uppdatera min profil. Men det fixar ju zoonenlänken om någon vill veta mer om mig..

Undrar hur många som använder "din" typ av sökning?

Däremot vore det roligt om folk skrev mer i sin profil. Så att man får veta något om personen när man verkligen vill det. Men sånt måste ju givetvis vara helt frivilligt. Men om fler ville så skulle JAG tycka det var kul :D

Selektiv hörsel har jag fast jag inte har barn...undrar om det kommer när man skaffar sambo??

Kanske bara är jag? Men säg att jag vill söka något om en viss dvärgräka och bara kan söka via hela trådar....den tråden är jättejättelång och även om jag tar ledigt från jobbet tvivlar jag att jag skulle orka läsa igenom hela på en dag.
Så att antigen rätta till sökningen i blå listen elelr lägga till valmöjligheten för enskilda inlägg i den svarta. Skulle i alla fall jag uppskatta.[:o]
#25 - 16 december 2007 13:05
Den enda tråd jag _inte_ läser när jag söker på mitt sätt är "räkmastodonttråden"... ;) Annars tycker jag att det funkar bra att läsa igenom trådarna. Eftersom sökordet är markerat är det ju lätt att se. Men det är ju vad man är van vid som är det "lätta". Det konstiga är att det skiljer sig så otroligt mellan de olika sökningarna!

Och den selektiva hörseln och synen kommer kanske med sambo.. Tänkteintepådet! :D

Hade varit bra om fler engagerat sig i den här tråden..
#26 - 16 december 2007 13:31
lili76 skrev:
Den enda tråd jag _inte_ läser när jag söker på mitt sätt är "räkmastodonttråden"... ;) Annars tycker jag att det funkar bra att läsa igenom trådarna. Eftersom sökordet är markerat är det ju lätt att se. Men det är ju vad man är van vid som är det "lätta". Det konstiga är att det skiljer sig så otroligt mellan de olika sökningarna!

Och den selektiva hörseln och synen kommer kanske med sambo.. Tänkteintepådet! :D

Hade varit bra om fler engagerat sig i den här tråden..

Men det blir ändå en del scrollande. Jag tycker inte om onödigt slöseri med tid :p
Ja det är verkligen konstigt...varför det ens finns två?

De får kanske inte en chans när du och jag pratar hela tiden :D;)
Eller så spelar det ingen roll för dem...de kanske inte söker här så mycket. Kanske redan kan allt?
#27 - 16 december 2007 13:56
Eller så slänger de in nya inlägg vid varje frågeställning... ;) *Vägrar inse att ingen annan får en syl i vädret*

Men det måste ju vara en miss? Hoppas admin trillar in sen.

Annons