Sieamesisk kampfisk

#1 - 14 januari 2008 15:52
Skulle väldigt gärna vilja ha en kampfisk i mitt akvarium:) Undrar om den går bra med guppy, platy, neontetra och räkor? I så fall vilket kön är bäst? Har ju helst hane:p
#2 - 14 januari 2008 16:17
Jag skulle inte sätta en kampfiskhane i det karet. Han skulle ge sig på Guppyn.
Platys kan jag inget om. Neontetror borde det funka med. Räkorna kan bli uppätna...

Har själv kampfisk hane + 4 honor och ancistrus i mitt kar.
I början gillade inte min hane malen, men nu har han godkänt honom som medborgare i karet och låter han vara. Han jagade honom i början...
#3 - 14 januari 2008 17:02
Kampfiskar är otroligt personliga, och det går inte att säga något om hur just den du köper är. Vissa tycker om att relaxa och går inte igång på något annat än en annan hane, andra blir gramse på platys, eller malar som Snorkis skriver! :)
Småräkor lär bli kampfiskmat, medan stora klarar sig. Guppys som inte har stora fenor kan klara sig, men jag skulle inte rekommendera det.
#4 - 24 januari 2008 14:48
Upptäckte precis min kampfiskhane med en kardinaltetra i munnen. How rude!
#5 - 24 januari 2008 20:28
Ahlqvist skrev:
Upptäckte precis min kampfiskhane med en kardinaltetra i munnen. How rude!

OJ! Så har det aldrig hänt med mina, och jag har alltid haft kampisar och kardinaltetror ihop! Måste vara en riktig storätare till kampis du fått! :p
#6 - 24 januari 2008 20:31
Jag har min kampfisk med Endlers och körsbärsräkor och det går bra.
#7 - 24 januari 2008 21:42
Min verkar allmänt kinkig för tillfället.. inte lik sig :/
Bilagor:
#8 - 25 januari 2008 15:27
Ahlqvist skrev:
Min verkar allmänt kinkig för tillfället.. inte lik sig :/

Kanske han skulle ha några tjejer i burken? :p
#9 - 25 januari 2008 16:26
Hehe, han hade två honor i baljan han gick i, men jag har flyttat honom till ett eget 54l akvarium nu... Verkar faktiskt som att han mår lite bättre nu, finare i fenorna och färgerna. Får se vad som händer i framtiden... lite trist med en styck fisk i ett sånt kar. Kan kanske sätta tillbaks honom sen efter han 'stärkt' sig lite.
#10 - 26 januari 2008 18:32
min kampfisk åt upp en av mina räkor.

Annons