sida sida eller över under

#1 - 20 november 2010 18:37
Jag har 2st 54L på 60*30*30, till det har jag en yta av 63*63cm ungefär.
Frågan är hur mycket 'missar' man egentligen av att ställa dom sida-sida, alltså med kortsidorna utåt. Kontra att ställa dom på höjden.
Ställning ska jag snickra själv så båda sätten går att lösa, men jag tänker att jag kan ju ha ett tredje över de 2 senare. Plus att med ett centimetermellanrum vid sida-sida så borde det ju gå att lura bettor att leka.

Erfarenheter någon?
#2 - 20 november 2010 19:16
Jaag har sett akvarium som står med kortsidan utåt i en affär, och vilket jäkla djup det blev i dessa trots att de inte var så stora. Det blir som en kub med större djup i och går att inreda riktigt fräckt:).
Varför ska man vara traditionell alltid;)?
#3 - 20 november 2010 21:36
ansjo skrev:

Varför ska man vara traditionell alltid;)?

Exakt så tänker jag lite också :cool:
Frågan är om man ska hålla inredningarna väldigt lika eller ha kontraster..det kanske blir rörigt med kontraster..
#4 - 20 november 2010 21:43
Tänk att klä tre sidor med Slimline, och bara ha en kortsida som du ser in i:D...
#5 - 21 november 2010 11:07
Heh snacka om coola proportioner på djupet :cool:

Dock DYRT och det passar inte mig :p
Tror jag ska testa sidasida för att enkelt kunna leka bettor så kanske jag möblerar om senare :)
#6 - 21 november 2010 15:05
Menar du genom att sära på hona och hane?
#7 - 21 november 2010 21:38
Ja, har för mig det var så jag läste, man separerar så dom kan se varandra och sporrar hanen att bygga bo, ungefär? Ska såklart läsa på mer innan det är dags :) Det hade varit en kul grej att lyckas med.
Tanken är att i det ena ska det gå levandefödare åt mina channor ;) i det andra kör jag antingen bettorna (splendens), eller så är jag ganska sugen på någon mindre vanlig apistogramma.
#8 - 21 november 2010 22:50
Exakt så man gör, i alla fall har jag också läst det. ;)

Annons