nope, själv har jag (förhoppningsvis) fyra, jag personligen skulle inte köpa mindre än sex, men å andra sidan, tidigare hadde jag två och dom var överdjävliga både på alger och att hålla andra fiskar borta.
Jag har 4 st! De är pigga snabba snälla fiskar som vill ha stort akvarium. Mitt är minimum (375l) tycker jag. De behöver lika stort som silverhaj/praktbotia. En av mina bästa fiskar, friska, pigga och äter allt med glädje! Jag tycker mina blev gladare när de blev 4, hade 2 först.
Har inte märkt att Siamesisk algätare (Crossocheilus siamensis heter visst Crossocheilus oblongus nu men det namnet har jag inte sätt i handeln) skulle vara på andra fiskar, dom verkar däremot gilla att vara flera. Dom simmar tillsammans mest hela tiden, åtminstånne innan dom blir lite större.
Okey. Då passar dem inte så bra i mitt 100 litersakvarium. Någon som har något förslag på någon annan fisk som är bra på att äta alger och som trivs ensam eller max 2 stycken?
äter det mesta tar dock inte rutorna så bra det vill säga nästan inte alls.
men är ofta på vissa av växterna och tar alger (vallisnera,anubias ser aldrig skador på dom av det) och på roten väldigt mycket och även dom 2 krukorna jag har.