Gawd, jag är så in i h-lvete underbetald. För att göra en lång historia semi-kort så... Jag blev i slutet av förra året tillfrågad om jag kunde ta på mig ansvaret för alla markarbeten i Falkenbergs kommun (gällande belysning) och gick med på detta. Sedan skulle min "lift-gubbe" (ja, han som kör skylift och byter lampor) iväg till utlandet 3 veckor så då fick jag ta över den biten med. Det föll sig inte bättre än att han blev sjuk när han kom hem (först influensa, sedan återkom en borreliainfektion och snart skall han operera knäna och blir då sjukskriven en längre tid)
Detta har inneburit att vi (från företagets sida) inte har kunnat upprätthålla vår del av avtalet med kommunen (tja, hur f-n skall man klara det på _en_ person?) med följande irritation från uppdragsgivaren. För att försöka rätta till detta så har jag fått organisera människor lite härochvarifrån som skulle assistera mig tillfälligt så vi kom ifatt (eller, lite närmare iallafall).
Mina arbetsuppgifter har då blivit utökade till: Arbetsledare med personalansvar, inköpare, projektledare, liftgubbe, sambandscentral samt någon form av administratör med fullständigt ansvar för ruljansen i Falkenberg förutom att jag då är elektriker. Jag får ju inte ens vara ledig efter arbetet...
Inte heller har jag fått någon assistans i vad som gäller det administrativa eller vilka produkter man skall beställa (argh, kom just på att jag måste lägga in en beställning till...) utan detta har fått ta sin tid och ibland fungerat genom "trial and error" med den egenheten att man fått lösa de problem som uppstår allteftersom.
Nu hör till saken att jag absolut inte har något emot att ta ansvar men om min arbetsbörda skall vara i denna nivån så räcker det inte med den lön jag har nu (Lördag idag och vad gör jag? Jobbar...).
Nåväl, jag dingar 34 imorrn och i afton så skall jag umgås med vänner, dricka sprit och fnissa som en liten skolflicka ;).
/J *som f.ö. blev tillfrågad av ett konkurrerande företag om inte jag kunde vara intresserad av att flytta till dem istället. Ett ljus i mörkret ;) *