Var iväg i en annan Zooaffär än den här hemma idag...
Oj, vad det blev shoppat! [:D]
Köpte en del växter till mitt 50-liters som har varit under uppbyggnad ett tag, och nu bor mina guppysar där o verkar trivas jättebra [:-145]
O så skulle jag ju ha fiskar dårå... Var meningen att jag bara skulle ha några Otocinclus, men ojojoj va de e svårt att hålla sig ibland [;)]
Har länge funderat på Mollys eller Svärdbärare, och jag kan ju säga att när jag fick syn på svärdbärarna så var saken klar [:D]
Med mig hem följde två hanar o fyra honor.
Den första hanen jag såg var ju bara görsnygg! Han är ca 8 cm lång, svart o vit med ett enormt svärd... Typ halva hannen e svärd [:-9]
Och i ljuset i mitt akvarium så ser man att han dessutom skimrar svagt blått... Tjusigt tjusigt [:D]
Nu till mina frågor om svärdbärare:
* Jag har hanar o honor i lite olika färger, kommer dom ändå att ev. para sig med varann? Tex. den svartvita hanen o en röd hona?
* Jag köpte även en hane som är knallorange, men anledningen till att jag föll för honom är att han har TVÅ svärd... Ett uppe o ett nere, han har en ganska stor stjärtfena o ryggfena. Är han en "vanlig" svärdbärare eller ngn "korsning"???
Jag har då aldrig sett en svärdbärare med TVÅ svärd förut?
Tacksam för svar snarast [:)]
Mvh. Sara