Sexterrorist på msn

#1 - 29 mars 2008 17:44
Jag och mina kompisar (noah och roman) har råkat ut för en person på msn som skickar sexualmedelanden och sexfilmer. Blockar man den personen skapar den bara ett nytt konto och fortsätter. Först utger sig personen för att heta David. Sen kallar h*n sig Patrik Jansson. Och sen skickar h*n massor med medelanden typ: Sug min fitta, Vi ska knulla inatt, Var bor du, Vi ska fucka loss osv. Och skickar sexvideos. Hur blir vi av med den här pedofil? - personen? Helst utan att öppna ett nytt konto. Alla vi har nämligen 300-400 kontakter och det är ju skitjobbigt att skriva in allt det igen![B)]

Några msn addresser denna användt sig av är:

[EMAIL="Liberec_klonk@hotmail.com"]Liberec_klonk@hotmail.com[/EMAIL]
[EMAIL="knullkungen@hotmail.com"]knullkungen@hotmail.com[/EMAIL]
[EMAIL="Palle_fettcoolassålol@hotmail.com"]Palle_fettcoolassålol@hotmail.com[/EMAIL]

Hjälp hue blir vi av me denna sexterrorist???:(
#2 - 29 mars 2008 17:49
ring polisen :D:D:D:D
#3 - 29 mars 2008 17:49
ring polisen!

ofta dem har tid med sånt här...
#4 - 29 mars 2008 17:52
man kan spara sin egen kontaktlista, då slipper man skriva inn alla en och en.

Men om ni slutar svara till han/hon så lär han ju tröttna fort!
Eller acceptera inte en ny kontakt om det verkar mysko.,

Axel
#5 - 29 mars 2008 17:53
axeisi skrev:
man kan spara sin egen kontaktlista, då slipper man skriva inn alla en och en.

Men om ni slutar svara till han/hon så lär han ju tröttna fort!

Eller acceptera inte en ny kontakt om det verkar mysko.,

Axel

Jag har aldrig svarat med nåt annat än BLOCKAD!.
#6 - 29 mars 2008 17:54
har inte kollat men det borde finnas något på msn:s hemsida där man kan anmäla sånt.
#7 - 29 mars 2008 17:54
skit i datorn och börja skriva brev till varandra :D (kommer från en som inte kan leva utan dator)
#8 - 29 mars 2008 17:55
skit i datorn och börja skriva brev till varandra :D (kommer från en som inte kan leva utan dator)

Och som försöker bli av med sitt beroende?
#9 - 29 mars 2008 17:58
Jag frågade min dotter och hon vet inget annat sätt än att blocka dem... om och om igen.. Till sist tröttnar de... Försök att inte bry dig.. Det kan hända att det är någon du känner till också... så länge det sprids att du bryr dig så är det kul att fortsätta retas...

Don´t worry, be happy... [:-174]
#10 - 29 mars 2008 18:00
Är du eller nån han kontaktar under 15 år är polisen definitivt intresserad.

Även annars är det nog läge att polisanmäla; det är ju motsvarigheten till trakasseri.

Kontakta även MSN's administratörer, med lite tur har han permanent IP och då kan han permanent-blockeras.

Svara aldrig på något han skriver.
#11 - 29 mars 2008 18:00
Jag tycker inte det är ok att någon håller på så. Har du sagt till dina föräldrar? Säg till dem att jag hälsar att de ska ringa polisen. :)
#12 - 29 mars 2008 18:01
Tycker verkligen du ska anmäla detta, absolut inte acceptabelt att skicka till en 11åring. Kan inte dina föräldrar hjälpa dig?

Denna personen kanske går vidare med sin beteendestörning och börjar bestämma träff med oskyldiga barn, USCH..... SJUKT :(
#13 - 29 mars 2008 18:02
maria_ skrev:
Jag tycker inte det är ok att någon håller på så. Har du sagt till dina föräldrar? Säg till dem att jag hälsar att de ska ringa polisen. :)

Jag hittade en funkion att stänga av hans ip.:):)
#14 - 29 mars 2008 18:04
Jippi!!!!!!!!!!
#15 - 29 mars 2008 18:05
Glöm inte anmälningen bara
#16 - 29 mars 2008 18:05
Jag har anmält
#17 - 29 mars 2008 18:10
3 guppy skrev:
Jag hittade en funkion att stänga av hans ip.:):)

Ha ha... Proffsigt!!! Bra att du tipsar om det också så alla lär sig att det går!!! Var hittade du den funktionen undrar de här hemma??? [:-174]
#18 - 29 mars 2008 18:14
Berätta gärna hur det går med anmälningen.
Du lämnade väl hans Ip nr också?
#19 - 29 mars 2008 18:32
ni fattade inte!
Jag mejlade till msn lederna och berättade och fick ett snabbt svar och flera hade sagt att dem hade råkat ut för liberec_klonk och han var redan polisanmäld.
#20 - 29 mars 2008 19:02
vad bra!..

uppdatara gärna om du får reda på vad som händer med honom!:)
#21 - 29 mars 2008 21:10
Finemang. Polisanmäl i alla fall; finns ingen anledning att låta bli bara för att den här pedon har gett sig på fler. Tvärtom.
#22 - 29 mars 2008 22:21
tror som Azur säger, att ju fler som anmäler desto bättre.
#23 - 29 mars 2008 22:34
Jag addar aldrig någon som jag inte känner!!
#24 - 30 mars 2008 00:07
Som Gladys säger... Adda ALDRIG ngn du inte vet vem det är!
#25 - 30 mars 2008 02:25
Man kan få meddelanden även från personer man inte addat.

När man får skit man inte vill ha är första åtgärden alltid att blocka. Svara inte, inte ens med ord i stil med "Du är blockad!", bara blocka och strunta i det. Fortsätter det, som det gjorde i det här fallet, så är en polisanmälan definitivt på sin plats.

Oavsett om personen har "fast" (s k statisk) IP-adress eller "rörlig" (dynamisk) så kan personen spåras. MSNs administratörer har loggar över vilka inloggningar som sker till vilka konton och exakta tider och IP-adresser de görs ifrån. Kontaktar man dessutom personens internetleverantör (t ex Telia eller Telenor) och lämnar IP-numret kan de också stänga av personen för trakasserier.

Du bör alltså lämna information om angreppet till polisen, MSNs administratörer samt angriparens internetleverantör. Anmälan hos polisen ska du få en skriftlig bekräftelse på, antingen direkt i handen eller hem i brevlådan.
#26 - 30 mars 2008 03:22
Njah alltså det här har hållt på länge, de är inte riktigt personer det där ^^ det är bottar som styrs via klienter för o spamma, jag och en polare åkte ut för samma ''roliga'' historia för något år sedan ;P då var det tydligen någon tjej vid namn Emelie som addade oss och skickade porr saker, sedan så spårade jag upp ip adressen via CMD (dvs Commandotolken som finns inbyggt i alla Windows operativsystem). Sedan så vart vi faktist tvungna och hacka personens dator :P visade sig o vara inget annan än en bot som styrdes via en klient ^^.
#27 - 30 mars 2008 11:23
Zzz Zzz
#28 - 30 mars 2008 12:24
Gaffel skrev:
Zzz Zzz

ok
#29 - 30 mars 2008 14:41
Aircut64 skrev:
Njah alltså det här har hållt på länge, de är inte riktigt personer det där ^^ det är bottar som styrs via klienter för o spamma, jag och en polare åkte ut för samma ''roliga'' historia för något år sedan ;P då var det tydligen någon tjej vid namn Emelie som addade oss och skickade porr saker, sedan så spårade jag upp ip adressen via CMD (dvs Commandotolken som finns inbyggt i alla Windows operativsystem). Sedan så vart vi faktist tvungna och hacka personens dator :P visade sig o vara inget annan än en bot som styrdes via en klient ^^.

jo men denne skickade samma saker EXAKT samtidigt kom i på. så en bot är det nog alla gånger.

Annons