De växer fort som sjutton när de går tillsammans med räkor. Platyyngel som annars är så skygga simmar omkring och är såå nöjda..
Jag undrar hur stora de är när de kan äta räklingar, jag misstänker nästan att det är därför de trivs så bra och växer så fort...
Men absolut att du ska ha pump och då speciellt för vattencirkulationen, det verkar som att räkorna gillar det och att man inte får räklingar att klara sig utan, iaf färre räklingar... Det finns en tråd om räksäkra pumpar... Jag har ett luftdrivet med en stor utanpåliggande filterpatron, Djurmagasinet har dem, i mitt 8 kantiga 30 L, men det låter mycket...
Sen har jag kommit fram till att det är jobbigt med planterade växter i så litet 8 kantigt, man kommer inte åt att fånga in djuren sedan. Speciellt som jag har en stor trärot i också eftersom jag har Crystal. Så nu har jag mossbollar som ligger fritt på botten och sedan har jag en stor flytväxt som breder ut sig över hela ytan.. Räkorna älskar skuggningen från stora eller mycket flytväxter. De sitter gärna i flytväxter också...
Jag tror att man ska hålla 25 grader om man vill ha räklingar, annars verkar de inte klara sig efter kläckning, inte lika många iaf. Yngel vill ju också ha minst 25 grader om de ska växa bra och Black Molly vill väl ha 28 grader helst om jag inte minns fel!?
Så bor du normalt med en normal belysning så måste du ha doppvärmare.[:-174]