Sessa har slutat äta.

#1 - 9 januari 2008 20:16
En av mina Prinsessor har slutat äta. Maten flyter förbi henne/honom utan att den reagerar.
Varför gör den så?
Smal e den med.

Tacksam för svar.
#2 - 10 januari 2008 17:00
Kanske någon sjukdom, kanske är gammal. När fiskar slutar äta, brukar det inte se ljust ut. :(
#3 - 10 januari 2008 18:36
Kanske "döh" varning på mig här nu, [:o] men är inte dom munruvare? För isåfall kan den vara med yngel...då slutar dom juh äta...

Mvh Patrik
#4 - 10 januari 2008 19:19
Den är bara yngel så ruva tror jag definitivt inte att det är, och ålder är det inte heller.
Vad ska jag göra med den?
Låta den vara? Hjälpa den på traven? Flytta den?
Vad??
#5 - 10 januari 2008 21:53
Det finns ju alltid nån orsak till att de slutar äta, det kan vara t ex att den är sjuk, utmobbad av de andra fiskarna eller inte trivs i akvariets förhållanden. Om du tar reda på orsaken till matvägrandet så vet du ju kanske hur du ska gå tillväga. :) Är den sjuk så är det bara att medicinera, är det att den har för tufft sällskap (inte för att jag tror att en prinsessa kan ha det, men...) så får du antingen flytta den eller flytta de aggressiva fiskarna. Kontrollera vattnet också så att allt är som det ska. Sen är det tyvärr bara att hoppas, ibland börjar de äta igen, ibland inte... :(
#6 - 10 januari 2008 23:28
Prinsessor är inte munruvare. De gömmer rommen i grottor istället.
#7 - 11 januari 2008 19:39
Sessa död :(
#8 - 12 januari 2008 13:47
Tråkigt, men ingen överraskning. :(

Annons