Seriös fråga!

#1 - 20 november 2005 17:54
Hej skrev ett inlägg tidigare men ingen som svarade....
Är såhär att jag skulle vilja måla min aluram till akvariet...även den som är akvariet...men vet inte om det går och var kan man köpa färgen. Finns det möjlighet att man kan måla om sin lysrörsramp också och i så fall vilken sorts färg?
#2 - 20 november 2005 18:10
Jag skulle rekomendera dig att gå till en färgaffär och berätta vadför material de handlar om. Dom kan även ge dig råd om hur du skall gå tillväga så du slipper se färgen flagna..
När de gäller rampen så kommer det nog att handla om nån typ av värmeresistent färg.
#3 - 20 november 2005 18:11
tackar tackar....
#4 - 20 november 2005 21:02
Jag har målat min ramp med helt vanlig spray färg,men jag lät den ligga i garaget i ca:1 vecka innan jag använde den.Jag använde Hagmans mattsvarta sprayfärg.
MvH Richard
#5 - 20 november 2005 21:48
[font=Arial Narrow][size=3][color=blue]Vad jag kan tänka mig så är det att man får rugga upp aluramen och börja med en fästfärg. sen ska det nog gå bra med den färg du vill ha. När det gäller rampen så ska färgen vara lite värmebeständig. Du kan få väldigt bra hjälp på en färgaffär. Mitt tips är att ha bra frågor för då brukar man få bra svar.[/color][/size][/font]

Annons