Seriös försäljare?

#1 - 24 oktober 2009 06:19
Skall i dagarna beställa akvarium då vi snart får vårt hus till saken är att jag pratat med en lokal storhandlare om priser på 720/900 akvastabil första gången var jag i butiken fick jag prisuppgift på 5400:- för ett 720 ink.moms :) andra gången jag var inne så fick jag priset ca: 9500:- :( tyckte det var konstigt kan tillägga att jag klargjorde för försäljaren att det bara var baljan det gällde men det var vad den kostade (nämde inget om det tidigare priset jag fått), ringde dit en tredje gång mest för att kolla om man skulle få ett tredje pris och visst fick jag det 6900:-!!! beror det på okunnighet med miniräknaren eller? :confused:
#2 - 24 oktober 2009 06:24
Skulle tippa på både och;).
Eldorado som saluför Akvastabils kar har en väldigt luddig katalog som är svårläst om man ska kolla priser på deras produkter.
Skulle du sedan köpt möbeln till, så hade du fått riktig huvudvärk då det är som den värsta IKEA-katalogen med tillbehör och dörrar hit och dit;).
#3 - 24 oktober 2009 06:45
Tycker bara att räkna fel på 4100:-:confused: är lite mycket när det bara gäller baljan finns ju bara i två utförande svart eller silver, kan hålla med dig om att det kanske är rörigt med tillbehör och dylikt...men....
#4 - 24 oktober 2009 12:42
Trava fram till disken och säg att du blivit lovad ett 720L för 5400:- :D
#5 - 24 oktober 2009 16:02
Skall faktiskt göra det , man kan ju alltid nämna någon kvällstidning :d om de trilskas....
#6 - 24 oktober 2009 16:43
Plus!!
#7 - 24 oktober 2009 20:05
Det är bara slå till.

Hörde efter vad ett 720L skulle kosta som billigast här. Skulle få det för ca 25.000:- då var det med lysrörsarmatur :)

Gick ut och åkte hem för att söka blocket om man ändå inte kan finna något över 54 Liter här i närheten. Verkar svårt.
#8 - 24 oktober 2009 21:47
Martin85 : En till från hälsingland! skoj:). Håller med, stora akvarium här kan man nästan glömma. man får leta sig utåt. I dalarna brukar det kunna dyka upp 720 Liters akvarium.

mvh Johan
#9 - 11 december 2009 01:00
Jag upplevde samma sak för ett halvår sedan när jag skulle beställa. Jag tröttnade till slut och annullerade min order.

Jag får göra om hela processen.
#10 - 11 december 2009 11:23
Skall i dagarna beställa akvarium då vi snart får vårt hus till saken är att jag pratat med en lokal storhandlare om priser på 720/900 akvastabil första gången var jag i butiken fick jag prisuppgift på 5400:- för ett 720 ink.moms :) andra gången jag var inne så fick jag priset ca: 9500:- :( tyckte det var konstigt kan tillägga att jag klargjorde för försäljaren att det bara var baljan det gällde men det var vad den kostade (nämde inget om det tidigare priset jag fått), ringde dit en tredje gång mest för att kolla om man skulle få ett tredje pris och visst fick jag det 6900:-!!! beror det på okunnighet med miniräknaren eller? :confused:

Tror det viktigaste är att snacka med rätt person, oftast ägaren ;) Personalen vet ju ofta inte hur mycket dom får pruta, dom följer slaviskt prislistan.
Utan att be om det får man ju ofta 10-20% rabatt och är man lite len i truten så kan det bli mycket mer :D

Jag fick 40% utan att be om det på mitt 1225liters!
#11 - 11 december 2009 13:57
Jag tycker att du ska söka på blocket, här nere i södra sverige finns det ett stort utbud och andrahandsvärdet på avarium är lågt, så du borde hitta ett kar för 1/3-1/2 nypriset.

Annons