Hej.
Tack för era svar.
Det blev att jag köpte två LED rör hos en akvarium affär i Göteborg.
Super nöjd med ljuset(blå,vitt).
Sladden räckte precis. Lite kort tycker jag att den är. Men det går nog att förlänga som KJE skriver.
Denna kanske passar.
http://www.kjell.com/sortiment/el/belysning/led-lister-led-tejp/flexibel-led-tejp/forlangningskabel-p64147
//P
Den passar kanske till att förlänga kabeln mellan led listen och elimination, men du får kolla vilken diameter som du har och den hos Kjell o Co. Där finns några olika storlekar. Den kabeln som KJE menade var dock den från vägguttaget till elimination som man kan köpa i olika längder.
OT från svaret:
Det jag menade ovan i mitt inlägg var att det går att förlänga osv men det innebär en kostnad som man inte skulle behöva ha om de hade gjort dem längre från början :-) (enligt den info som fanns när jag skrev det).
Tycker även det verkar dumt att visa en bild med fel kabel på då man då tror att den är väldigt kort och man ville inte lägga mera pengar eller hålla på att fixa och dona för att få det till att passa med den längd man vill ha, och sen visar det sig sen att kabeln var längre än på bilden. Man brukar ha en symbol som visar att kabeln är visat i mindre längd än vad den är (oftast ritning). Ser man på bilden så är det iaf långt ifrån 150 cm som enligt uppgift ovan finns i paketet. Skriver man i beskrivningen att den är 150 cm så är man ju en liten bit på vägen (inte alla som läser dock).