Hej Pär!
Jag har suttit och kollat lite på foderautomater nu och jag tror det blir nog en sån till varje Akvarium. (2st)
Jag låter min kompis koncentrera sig på vattenbytena istället, eftersom jag har så små akvarium. Det måste bytas vatten en gång i veckan...
Pär, du måste bara åka till Thailand, du åxå.
Det är helt underbart!
Så billigt att man nästan har svårt att göra av med pengarna.
Och så otroligt vackert!
Köp en flygbiljett till Phuket, åk buss upp till Khao Lak ca 1 1/2 timme och åk ut till Similan Islands!
Där ska paradiset ligga har jag hört.
Om du köper en sista minuten flygstol med tex. ving så kan du komma undan med 4000 för en biljett. För ca 200 kr per natt (inte per person) bor du på fint mellanklass hotel med Ac och pool.
Jag var på en stor akvariepark förra gången jag var där och där fick jag träffa hajar, kattfisk, och några stora malar som såg ut som ancistrus men dom var över en meter långa! Plus många andra fiskar.
Fick även träffa havssköldpaddor, som jag matade med sallad och dom var så himla fina!
Men favoritsysselsättningen är såklart att snorkla och titta på fiskarna i deras naturliga miljö. Vattnet är helt klart och sikten kan vara nästan 30-40 meter utanför Similan.
Jag längtar!
Kram Helen