Ja, yngelmaten skapar också infusiorer. Jag kan också rekommendera JR:s tips om Liqifry No 1, bara att droppa i vattnet, enkelt och praktiskt.
Äggula är annars lättast: Lite hårdkoktäggula i lite vatten, mosa ordentligt och häll i, men måste erkänna att det var länge sedan jag provade det, kommer inte ihåg hur gärna de åt av det.
Bananinfusorier: frågan är om inte ynglen borde vara för stora för dem när det är klart. Annars är receptet: ett torkat bananskal i en burk akvarievatten, ställ på täckglaset, efter 1-3 dygn kan du börja hälla i skvättar av det i akvariet. Det går även med torkat gräs istället för bananskal. Det kan vara svårt att veta om ynglen får tillräckligt med mat.
Sebrayngel äter oftast inte från bottnen när de är små så slamsug bort det som inte är uppätet, eller kan du göra som jag brukar göra, säga att jag har ekoligisk balans och odla infusorier dirket i akvariet när det bara är en täckmantel för att jag är lat...
Vet inte vad som förstör vattnet mest. Ett annat tips är om du har snäckor i andra akvariet så släpp i några sådana när ynglen väl simmar, snäckorna äter upp överbliven mat.