sebraciklider

#1 - 14 oktober 2006 19:20
hej!
har två väldigt revirhävdande sebraciklider som för till fället bor i ett alldeles för litet akvarie.tror det är därför dom inte klara av att vara med andra. har nu skaffat ett 165l stort runt kvarie och fundera på att flytta dem dit,men frågan är nu då ifall jag någonsin kan ha dom med andra fiskar.någon som har nåt förslag på hur man kanske ska inreda akvariet eller vilka kompisar jag bör skaffa till dem. eller som jag kanske ska försöka att ge bort dom....
#2 - 14 oktober 2006 19:51
Ciklider ska helst gå med andra ciklider.Klart dem kan ha andra fiskar men om karet nu är på 165L så kanske det är ingen bra ide det kräver lite större fiskar,sen beror det på vilka Ciklider det är givetvis.
#3 - 14 oktober 2006 19:55
tack för svaret. jag misstänkte att det troligen inte skulle funka med dem i det akvariet heller.har nog inga mer alternativ än att försöka hitta någon som vill ha dem
#4 - 14 oktober 2006 19:58
redhunter skrev:
tack för svaret. jag misstänkte att det troligen inte skulle funka med dem i det akvariet heller.har nog inga mer alternativ än att försöka hitta någon som vill ha dem
Pansarmal brukar funka nån sug mal funkar där finns massa fisk som passar till dem men i ett 165L så blir det lte trångt:)
#5 - 15 oktober 2006 06:59
ja det är ju lit synd att det ska bli för trång.käns ju lite tråkigt att behöva göra sig av med dem eftersom det annars är en rätt rolig fisk,men inte så kul när jag inte kan ha dem med några.
#6 - 18 oktober 2006 19:30
Hej!
Känner en som har dem med Rödciklid o Guldsöm ciklid. Guldsömen är ju dock för stor för 165L, men Rödciklid kan du ju testa.
#7 - 18 oktober 2006 20:12
japp ska ta å prova det.tack så mycket för tipset:)

Annons