Se upp Sverige!! Nu kommer vi...

#1 - 1 juni 2008 21:12
Nu på tisdag den 3juni kommer en röd volvo V70 våldgästa svenska vägar.. Så alla Zoopetare, kom igen. Ni kan väl åtminstone vinka på oss :D.
Kör från Klippan ca 04.00 och beräknas vara i Mora vid middagstid och fortsätter sen till Åre-Duved innan vi kör över gränsen till Norge.

Hoppas ni sköter om er under tiden och inte hittar på nåt hyss här på forumet ;)

Mvh. Nina och Eddy..
#2 - 1 juni 2008 21:33
Ha en trevlig semester och kör försiktigt.
#3 - 1 juni 2008 21:37
Se till så den Norska gränspolisen släpper tillbaka er sedan bara:p!
Och ni kan ju tuta om ni ser mig.....
#4 - 1 juni 2008 21:45
ansjo skrev:
Se till så den Norska gränspolisen släpper tillbaka er sedan bara:p!

Och ni kan ju tuta om ni ser mig.....

Har aldrig sett en gränspolis på fjället där vi kör över men man kan ju aldrig vara för säker :p

Är mest orolig för att katten ska fastna i tullen eller nåt :(. Vill ju inte fortsätta utan henne [:o]. Men det brukar väl inte vara nåt krux mellan Sverige/Norge.

Hälsar från Ahlqvist som sitter sidan om att han är mer orolig för att sina öl ska fastna i tullen :eek:. Skulle ha väldigt tråkigt uppe på fjället utan både internet OCH öl :p.
#5 - 1 juni 2008 21:55
Vi åker också till Norge, fast på fredag! Kl 07:00 ger vi oss av från centrala Göteborg, i en liten VW Polo! :)

Ha en trevlig resa! :D
#6 - 1 juni 2008 21:57
tessilago skrev:
Vi åker också till Norge, fast på fredag! Kl 07:00 ger vi oss av från centrala Göteborg, i en liten WV Polo! :)

Ha en trevlig resa! :D

Tack det samma ;) :p
#7 - 1 juni 2008 22:12
Nina82 skrev:
Nu på tisdag den 3juni kommer en röd volvo V70 våldgästa svenska vägar.. Så alla Zoopetare, kom igen. Ni kan väl åtminstone vinka på oss :D.

Kör från Klippan ca 04.00 och beräknas vara i Mora vid middagstid och fortsätter sen till Åre-Duved innan vi kör över gränsen till Norge.

Hoppas ni sköter om er under tiden och inte hittar på nåt hyss här på forumet ;)

Mvh. Nina och Eddy..

Ha en trevlig semester!
Jag lider med ahlqvist, öl är viktigt!!!
#8 - 1 juni 2008 22:15
NIC skrev:
Ha en trevlig semester!

Jag lider med ahlqvist, öl är viktigt!!!

Tack :)

Ahlqvist (eller ska vi kalla honom Öhlqvist [:-36]) nickar instämmande.
#9 - 2 juni 2008 20:43
Jaha.. kära Zoopet. God natt och på återseende [:o].

Kommer ha en del att kolla igenom om ca. 10dagar när vi åter är på Svensk mark :p. Men då är min dator förhoppningsvis lagad så jag slipper snylta på sambons eller sonens dator mer :D.

Trevlig vecka allihop och sköt om er [:-28] [:-83].
#10 - 2 juni 2008 21:57
Nina82 skrev:
Jaha.. kära Zoopet. God natt och på återseende [:o].

Kommer ha en del att kolla igenom om ca. 10dagar när vi åter är på Svensk mark :p. Men då är min dator förhoppningsvis lagad så jag slipper snylta på sambons eller sonens dator mer :D.

Trevlig vecka allihop och sköt om er [:-28] [:-83].

Hoppas Öhlqvist fick igenom bärsen!!!
Lite orolig, allvarliga grejer ju... ;):p
Ha d gott!!
#11 - 2 juni 2008 22:15
Vågar man fråga om ni löst allting med akvarierna inför resan så här knappt fyra timmar innan ni ska åka? (Zzz.. Zzz.. Zzz..)

Trevlig semester på er!
#12 - 10 juni 2008 16:14
Hallå Sverige!! Nu är vi hemma igen..

Jodå, allt har gått bra [:-83] och Öhlqvist fick igenom bärsen [:-38] :p.

Hade en kompis som passade fiskarna så allt var fixat. Men Gaffel, sova fyra timmar innan avfärd.. Icke... :D 2-3 timmars sömn blev det [:-122].
Bilagor:
#13 - 10 juni 2008 16:18
Bifogar lite bilder som bevisar att Ahlqvist fick med sina öl :D.
#14 - 11 juni 2008 08:06
Ja, svensk öl smakar bäst utomlands av någon anledning :rolleyes: Sen får man offra sig lite... har man kört över 100 mil och har några timmar kvar till slutdestination, då ska man ut och apa sig mig kameran =P Inte jättelockande, men Nina kan övertala... :D

Zoopet borde skaffa bildekaler också så man kan skylta lite när man är på tur... bara ett tips till [:-159][:-129]
#15 - 11 juni 2008 11:58
Du får annars göra en egen klippgubbe av de två smilieys du redan hittat:D!
#16 - 11 juni 2008 18:05
ansjo skrev:
Du får annars göra en egen klippgubbe av de två smilieys du redan hittat:D!

Haha, jadu, min tanke var att locka folk hit med en Zoopet.com dekal, inte skrämma brallorna av dem med Kjelledekaler ;) :D
#17 - 11 juni 2008 18:07
Vad ska man säga om din avatar då:D?
En stor stark:p?
#18 - 11 juni 2008 18:19
Ahlqvist skrev:
Zoopet borde skaffa bildekaler också så man kan skylta lite när man är på tur... bara ett tips till [:-159][:-129]

Skulle sitta på min bil iaf! :D
#19 - 11 juni 2008 18:37
ansjo skrev:
Vad ska man säga om din avatar då:D?

En stor stark:p?

Moahaha, den kommer jag leva länge på *mallig* [8D]
#20 - 21 juni 2009 15:56
Se upp Sverige, nu kommer vi IGEN!

Nu är det dags igen ;)
Imorgon bär det av med samma volvo v70, samma sträcka upp till Mora. Skillnaden är att vi denna gång kommer övernatta i Mora innan vi kör vidare till Norge...
Kommer vara tillbaka i början av juli så ni får ha det trevligt fram till dess :d

Mvh.. Nina.
#21 - 21 juni 2009 17:59
Trevlig resa på er.

Men att stanna i Mora....då tar ju ölen slut redan där:-)

/ Göran
#22 - 21 juni 2009 18:28
Bluesman skrev:
Trevlig resa på er.

Men att stanna i Mora....då tar ju ölen slut redan där:-)

/ Göran

Haha.. Sätter gränsen på max 2 öl i Mora ;)
Annars blir det jag som åker på sista biten och den är inte kul att köra :D
#23 - 21 juni 2009 18:50
Nina82 skrev:
Nu är det dags igen ;)

Imorgon bär det av med samma volvo v70, samma sträcka upp till Mora. Skillnaden är att vi denna gång kommer övernatta i Mora innan vi kör vidare till Norge...

Kommer vara tillbaka i början av juli så ni får ha det trevligt fram till dess :d

Mvh.. Nina.
Ni får ha det så trevligt på Semestern,kör försiktigt så ni kommer välbehållna fram och tillbaka:)
#24 - 21 juni 2009 19:06
Ni får ha det så trevligt på Semestern,kör försiktigt så ni kommer välbehållna fram och tillbaka:)

Tack :)
Vi kör alltid perfekt men säg istället till alla andra idioter på vägen att köra ordentligt :D
#25 - 3 juli 2009 11:43
[:-79]
#26 - 3 juli 2009 13:03
Är ölen slut nu?.....:-)
#27 - 3 juli 2009 15:26
Haha.. Ja faktiskt :p
Men i Norge kan man köpa starköl, cider och alkoläsk i matbutiken ;)
#28 - 3 juli 2009 16:25
Jättebilligt är det med:D....
#29 - 3 juli 2009 22:32
ansjo skrev:
Jättebilligt är det med:D....

Haha.. Eller hur :d
Skönt att min mormor bjuder på allt. Mat, husrum, kläder/leksaker till barnen, fickpengar och bensin :)
Eftersom vi endast träffas en gång om året så vill hon skämma bort oss lite extra [:o]
Hade hellre haft henne boende här så vi kunde skämma bort henne ist. men skogstroll är svåra att flytta på ;)

Annons