Scalarer lägger ägg

#1 - 16 april 2006 13:32
Sitter och tittar på mitt scalarpar som lägger ägg för andra gången. :) Får se hur länge det går denna gång. Sist vaktade och fläktade dom i 2 dagar, sen var äggen borta. Dax att leta fram nattlampan igen. :)
#2 - 16 april 2006 14:31
Håller tummarna för dig att dom ska lyckas den här gången..
#3 - 16 april 2006 15:02
[QUOTE=Lena123]Sitter och tittar på mitt scalarpar som lägger ägg för andra gången. :) Får se hur länge det går denna gång. Sist vaktade och fläktade dom i 2 dagar, sen var äggen borta. Dax att leta fram nattlampan igen. :)[/QUOTE]

*Hoppas Hoppas*

:)

Själva har jag Discus rom på en rot för andra dagen idag :)

Dom brukar klara sig till dom e frisimmande och sen så försvinner dom på natten.

Ska snart fixa ett eget akvarie åt dom att gå i..
#4 - 16 april 2006 16:40
hoppas för er alla som har ägg. Själv sitter man och väntar på att fiskar ska dö så man kan skaffa diskus..
#5 - 16 april 2006 17:48
[QUOTE=firejackan]hoppas för er alla som har ägg. Själv sitter man och väntar på att fiskar ska dö så man kan skaffa diskus..[/QUOTE]

Sadist ;)
#6 - 16 april 2006 17:50
Nja
#7 - 16 april 2006 19:14
Hehe bara o sälja bort dom,jag gjorde mig av med alla malawi för o skaffa diskus oki att man inte får ut allt man gav för dom men va fan man blir ju av med skiten :)
#8 - 16 april 2006 19:48
vart sålde du dom då? kan ble svårt det är stooora elfenbensciklider jag har..
#9 - 16 april 2006 19:52
Kan du inte kolla om zooaffärerna i din närhet har lust o köpa/byta in dom mot nått?.Annars sätt ut annonser här och på www.ciklid.se lr blocket,eniro
#10 - 17 april 2006 00:56
Scalarer som lägger ägg på bla. svärdplanter.
Det bladet måste läggas över till ett annat kar med samma vatten.
Lägg bladet på botten med en liten sten på det.
Innerfilter som ligger o blåser på bladet.
Helst ska stamlösning användas i karet som håller mögel mm. från äggen.
Efter tredje dagen kläcks äggen o då måste det mesta av stamlösningen vara borta.Gör inte för många vattenbyte.
Mvh. paddan
#11 - 17 april 2006 06:33
Ska du flytta bladet så använd en syresten som strycker bladet med rommen och försök få tag på Metylenblått det är antimögel så inte mögel sprider sig.
Använder jag på min rom och får bra resultat.
#12 - 17 april 2006 08:23
Jag låter dom vara kvar i karet så länge. Har inte plats för ev scalaryngel nu. Det kommer flera chanser. :) Har 50 platyyngel som jag väntar på att dom ska växa till sej, så jag kan lämna över dom till affären. :)

Annons