scalarer +guppies

#1 - 2 december 2004 01:20
Jag undrar bara om det e möjligt att ha scalarer+guppies ihop i ett 1000+akvarium....det handlar om 20 scalare och ca 100 guppies???scalarna e rätt så små ca 5cm.....
#2 - 2 december 2004 03:10
Guppies förökar sig nog så mycke att du alldrig kan räkna några förluster jag har mitt lekpar scalarer i ett 240 L med platy o Guppy odling jag har alldrig sett scalarerna jaga verken Guppies eller platy yngel men som sackt dom förökar sig så mycke att jag alldrig kann se några förluster,
plantera flytormbunkar så guppies kan fly in i växterna mitt akvarium är täckt med växter som gör det svårt för scalarerna att jaga om dom nu skulle få sådana tankar för sig .
#3 - 2 december 2004 03:26
hmm.. 1000 é rätt stort... jag skaffade 8 (5 F1) scalarer och satte dom i mitt väl inredda och ingånga 375l med MASSOR med guppys... ett par timmar efter så var det bara dom riktigt stora honorna kvar och nån snabb hanne....
#4 - 2 december 2004 17:36
TACK för svaren andra dagen i karet har jag lagt en del gravida guppisar i en liten yngelakvarium och nu e dem helt plötsligt tre gånger så många..........andra dagen helt otroligt..........efter det att jag lagt dem i yngelkaret tog det bara några få minuter innan dem börja komma ut...dessutom verkar resten må hur bra som helst....nu ska jag följa connys råd me flytormbunkar i det stora karet och se hur det går.
#5 - 2 december 2004 18:08
lägg gärna upp lite bilder på nonstans om du kan... skulle va kul o se.

Annons