Scalarer fråga, kan mina fiskar bita i fenor?

#1 - 14 november 2014 09:30
Hej ,

Kommer få in 6 väldigt små scalarer imorn ^^ 2 vita , 2 standard svarta färg , 2 blå

kommer rensa lite fiskar från mitt stora akvarium så dem kan åka in där (240 liters)

invånarna är

Guppys,platys,1 fjärilciklid, 3 platy,långsträckta pansarmalar,pansarmalar,ancistrusar
neontetra,kardinaltetra.

Är någon av ovan fiskar fenbitare? att dem kan skada scalarernas små fenor?

Samt tips på bra plantor till scalarer? helst lite större plantor som håller bra ^^ (har inget Co2 system)

Lite paranoid tycker ej om att fiskar ska simma runt utan fenor , står ej ut med det alls ^^ aldrig haft problemet förr och vill ej ha det därav den "dumma" frågan kanske.
#2 - 14 november 2014 10:19
Inga frågor är dumma, frågar man inte får man inte veta;). Klyschigt visst....men:D!
De fiskarna du har är väl inte precis världskända att bita i fenor, och det är svårt att garantera att de inte gör det. Men i normala omständigheter bör det inte vara några problem:).
#3 - 14 november 2014 10:23
[QUOTE=ansjo;1715687]Inga frågor är dumma, frågar man inte får man inte veta;). Klyschigt visst....men:D!
De fiskarna du har är väl inte precis världskända att bita i fenor, och det är svårt att garantera att de inte gör det. Men i normala omständigheter bör det inte vara några problem:).[/QUOTE]

Awesome , jo jag lär ha koll på alla o ser ifall någon har problem med fenorna , ingen i dagsläget bråkar elelr blir biten så får se hur det blir när man lägger in 6 scalarer :D såå hyppaaaaad över dem kan ej vänta tills imorn för hämta dem :P
#4 - 14 november 2014 10:25
Lycka till:).
#5 - 14 november 2014 10:33
[QUOTE=ansjo;1715693]Lycka till:).[/QUOTE]

Tackar :D!
#6 - 18 november 2014 10:18
Någon med tips på växter som scalarer tycker e kul? gärna lättskötta växter
#7 - 18 november 2014 10:29
Echinodorus osiris och Vallisneria americana.
#8 - 18 november 2014 10:36
[QUOTE=Mr Woods;1716339]Echinodorus osiris och Vallisneria americana.[/QUOTE]

fint fint , skaffar mig 2x av osirirs och 3-4 av vallisneria americana ser fint ut :) tack för tipsen :D fler uppskattas ifall andra har fler förslag :D

Annons