scalaren från helvetet bor i mitt kar *långt svammel*

#1 - 28 februari 2007 14:53
har efter 15 års längtan köpt 2 scalarer.
den ena är cool och helt ok, den andra: djävulens avkomma.
på butiken sa dom att scalarer kan man inte se skillnad på kön på förns hannen blivit könsmogen då får han en puckel i pannan. jahaaa oki det kan jag köpa men djävulens avkomma har ett svärd på sin stjärtfena, men inte den andra........
sou kan det va så iaf att det finns även den skillnaden på könen eller är det helt enkelt bara "djävulssvansen" som gör sej synlig?

denna fisk är helt psyko......
självmords kandidat nr 1, det började med att han stog och "dunka" in skallen i glaset gång på gång, sen fick han för sej att han skulle simma in i utblåset på innerfiltret för att när han kommer ända fram slappna av och tjonga med utblåset rakt in i glaset.
och som om inte det är tillräckligt, han är ett matvrak........ får han inte mat när han vill så tar han stenar å spottar mot glaset..
självklart kan jag inte mata stup i kvarten utan han får snällt nöja sej med mat morgon och kväll.

ja han tror sej dessutom vara en kampfisk, han och kampen har tydligen en pakt i karet eller ngt.
rena vandalerna, inte en växt går säker när dom drar om kring på nätterna.
så ja jag testade att ta bort kampen, tänkte han störde men då la sej min scalar på sidan å deppa, japps han låg på sidan i 3 timmar sen smälte jag å peta tbx hans ligist kompis och vad gör dom? jo dom jagar livet ur mina arma räkor och den andra scalaren börjar verkligen tappa tålamodet.

kan jag peta i lite psyk meducin åt mitt psyko? kan man lämna tbx psykot på ngn psykgaranti eller ngt? fast han är ju rolig men hmmm mitt kar uppskattar inte hans stenspottande och troligen därför jag fått en mindre spricka i det och måste investera i ett nytt MED sand *ha försök å spotta det du fisken:D*

sou nu åter till frågan varför har bara den ena scalaren ett spjut?
#2 - 28 februari 2007 14:56
Jag kan inte svara på din fråga, men vill ändå säga att det var rolig läsning.. :D :D :D
#3 - 28 februari 2007 17:48
Hehe, h*n kanske tror att h*n är en svärdbärare, med tanke på svärdet :p

Att bara den ena har det beror förmodligen på att de inte har vuxit ut på den andra, eller gått av. Översta och understa fenstrålarna på stjärtfenan blir förlängda på både hanar och honor.
#4 - 2 mars 2007 13:59
jag tyckte också det var en mycket rolig läsning. men jag kan tyvärr inte hjälpa dig mer än att han har växt till sig mer än den andra precis som micke sa. Men det var roligt XD
#5 - 2 mars 2007 14:01
Vilken knäpp fisk!!
#6 - 2 mars 2007 14:19
Den fisken får du ju aldrig göra dig av med, utan avla den för tusan! Jag vill gärna ha avkommor av djävulens avkomma!
#7 - 2 mars 2007 16:23
en fråga är dom till Salu?
#8 - 2 mars 2007 17:55
Är tvungen att fråga det med, kul med lite fart på fisken,, annars så kan du ju testa med en halv stesolid i karet,,eller inte ;)
#9 - 2 mars 2007 20:11
Håll fram en burk tonfisk framför frontglaset, ha en sträng min, vifta med ett pekfinger i luften och säg "Usch vad du är tarvlig, ska du åbäka dig på detta ohemula vis så är det du som är på min frukostmacka imorgon fiskj-el!"

Hmm, du skulle kunna byta ut gruset till sand oxo.. :D
#10 - 2 mars 2007 22:57
Du skulle kunna odla guppy som mat åt honom. Det roar mina små jävulsskalarer!

Seriöst så tror jag att det skulle kunna hjälpa att ge den levande foder som den kan sysselsätta sig med
#11 - 3 mars 2007 00:00
Oh du måste ju filma den och lägga ut filmen på nätet så man får se:D
#12 - 3 mars 2007 00:48
Håller med Glenn. :D
#13 - 3 mars 2007 10:23
Lyckas jag få yngel så hojtar jag..... har absolut inte plats för några fler scalarer å absolut inga med gener från den saken.
i går var det fullt krig i karet, ja det började redan i torsdags då vatten byte ska göras, scalaren från helvetet gilla inte häverten men botten måste sugas så är det, han gick på "tvären" genom vattnet och gjorde ett par cirklar runt röret... shit va stora dom blir när dom spänner upp sej.
till slut börjar han "attakera" röret genom att blåsa upp sej å dunka skallen i röret.
jaja 50% gick ur karet utan att djävulens avkomma fick några skador (inte ytliga då å tydligen dunka han inte cellerna i hjärnan rätt heller)

fixar till vattner å häller i det, självklart så ska han då va i vattenstrålen och muppa sej, jag är ju chicken om hans stora ryggfena som är mer utspänt än en ilsken kampfisk så det slutar med att hinken lyfts högt upp å häverten får fylla karet.... (tar typ ljus år att få i vattnet men men)
hävert i karet igen innebar en arg fisk.

vattnet är i efter mye om å men men av scalarens trökande så har nu sessifloran blivit flytväxt så i med nävarna för att få dit dom igen.
näve i karet plus djävulens avkomma= aaaaaattak
tur dom inte är pirajor eller ngt annat för han bits.
tänkte: fine i med lite mat så kanske han slutar men inte då.
när väll den där biten med karet är klart så innser väll djävuls fisken att han missat maten och stenar flyger plus att den arma kampen får veta att han lever.
så för att få det lungt i karet, i med lite mat igen.

så igår såg jag att ryggfenan på djävulens avkomma var delad, och har nu en teori, dom har haft internt gängbråk han och kampen.
kampen har desperat försökt göra ett skumbo och denna vandal sabbar det.
så nu är nog pakten upphävd för kampen är i ena hörnet å gör "Bubblor" upp blåst å tuff och djävulens avkomma är stor å uppblåst i andra änden.

den mer normala scalaren blänger bakom en växt och platy paret ligger under roten å undrar vad som händer som 2 pensionärer på en parkbänk.
mina 2 amano räkor har troligen sökt asyl i djävulens sons mage för hur jag än letar så har jag inte sett röken av dom.

innse om jag ska ha ur den där från karet för att göra sandbyte, så kommer han slakta håven som värsta motorsågsmasakern, blir nog att sänka ner en hummertina eller ngt, råttfälla låter gansa attraktivt.

skulle jag dessutom hålla en tonfiskburk mot glaset så forcerar han nog akvariumet för det kan ju vara ätbart:D
#14 - 3 mars 2007 12:29
Ha, ha och jag som tyckt att min skalarhanne är kaxig.. :D
#15 - 3 mars 2007 14:59
F-n jag garvar ihjäl mej.. helfestligt!
#16 - 3 mars 2007 17:21
försökte muta till mej vänskap hos eländet med lite nyinhandlad räkmix... han simma fram, stog stilla å la i backen...... sen hacka han sej fram genom vattnet (ungefär som när man bläddrar mellan stillbilder snabbt) gör en halv kullerbytta och ställer sej å mega surar.
så nu sitter han bakom en växt å surar.
#17 - 3 mars 2007 17:33
giz, lura inte en gravid kvinna att skratta på det här viset, kissa på mig kan jag göra UTAN din hjälp, tack! :D
#18 - 3 mars 2007 17:36
:D :D :D
inte mitt fel ju
#19 - 3 mars 2007 18:16
haha så han bet dig? jadu, det verkar vara en skalar från helvetet;D
#20 - 3 mars 2007 18:33
Nitra98 skrev:
giz, lura inte en gravid kvinna att skratta på det här viset, kissa på mig kan jag göra UTAN din hjälp, tack! :D

[SIZE=7][/SIZE]
[SIZE=7]*LOL* :D
[/SIZE]
[SIZE=7]*ASG* :D[/SIZE]
#21 - 4 mars 2007 21:50
nu är pakten kampfisk och satans avkomma officielt över.
i morse började ett stor bråk i karet mellan djävulsfisken och kampen.
det orda grant skvätte vatten och var sjögång i hela karet.
kampen var stor som ett hus men det var en baggis mot min scalar.
var nästan så man hörde hur dom fräste åt varandra, ni vet som 2 hyper elaka katter. lovar hade satans avkomma haft klor så hade han klöst ögonen ut kampen.
mitt i fighten så står en oförstående scalar å pensionärena står på tryggt avstånd å suckar: ja dessa huliganer.
men mupp scalaren fattar inte att hon han den det ska flytta på sej så den stakarn virvlar runt i farten.
sliter fram dotterns plast akvarium och snabbt som blixten får jag göra rent det medans en lycklig 3 åring hejar på firrana som hugger hej vilt efter varandra.
i med vatten, här skiter vi nu i att få från karet, bära eller brista bara det är rätt tempat så kan jag lösa det sen.
-vart fan är håven?
springer runt som en höna å letar efter en av 3 håvar, dom finns aldrig där jag lägger dom.
hittar efter mye om å men håven och ger mej in i fighten.
scalaren från helvetet kommer av sej, spottar nonchalant ut en bit av kampens stjärtfena och har nu ett nytt mål här i livet: MÖRDA HÅVEN!!!

putta bort scalaren, sära på scalaren å kampen för nu ger kampen igen,flytta på scalaren, sära på kampen och scalaren..... *plask plask*
fan blev sjöblöt
*heja heja iiiiiiiisken*
muttrar tyst: fiskjävel nu blir du fiskpinne snart.
*hejjaaaaaa heeeeeeeeejjaaaa iiiiiiiisken*
flytta på scalaren, sära på kampen och scalaren, vart fan är dom andra fiskarna?
upp med håven, tittar på golvet..... nä inget som sprattlar. i med håven..... hur blöt kan man bli?
wooooohooooooo kampen simmar av en miss in i håven, tjong upp å ut i köket i plast karet med han.
*lessen 3 åring protesterar högt att det roliga var slut*

lugnet lägger sej och satans avkomma kom nu undan med lite mindre fenor men sen dess är han vit, han får inte tbx sina ränder.....han tok nonchalerar allt i karet å ser bara almänt deppad ut.
han har inga skador förutom skabbiga fenor antagligen så är han väll trött efter morgonens gympa pass på friskis å svettis:D
kampen ja han ser skamsen ut i sitt lilla kar och där kan han gott skämmas till i morgon iaf.
för nu e matte trött på hyss för i dag iaf:D
#22 - 5 mars 2007 07:32
Jag sitter och skrattar så jag gråter här. Hinner inte jobba något för att jag måste läsa, och mina arbetskollegor tittar underligt på mig .

ASG!!!!!!!
#23 - 5 mars 2007 07:58
Helkul!! Jag kan nog tänka mig att inte du tycker det är så roligt.. men skrattar så jag gråter :D Känner att det är ganska skönt att mina skalare är snälla ;) De bara spänner sig lite mot varandra...
#24 - 5 mars 2007 08:06
Förlåt..men jag skrattar också!!! :D
- Var det någon någonstans som sade att fiskar var TRÅKIGA???? :p
#25 - 21 mars 2007 21:34
haha Wtf!
#26 - 21 mars 2007 22:40
Man saknar onekligen rapporter om denna fantastiska skalar. Vad har hänt, har han ätit upp doppvärmaren ännu?
onlyme
#27 - 23 mars 2007 20:59
*skrattar gott så tårarna sprutar*
Tack för dagens bästa läsning och kvällens bästa skratt:-)
#28 - 24 mars 2007 09:40
jag vill se en bild på denna scalar:) gärna en film när han attackerar din hand!! ;)
#29 - 28 mars 2007 19:07
Första tråden jag läser på det här forumet: DET VAR KUL!
Tror bestämt att Polysperma (que - vilket alias!?) har författartalanger :-)

Mina scalare är inne på sin andra kull - de är så vårdande och söööööta.
Första kullen är nu 4 veckor och ser ut som miniscalare (det är ju precis vad de är!) på 15mm. Guldiga till färgen...

// Snäckan
#30 - 29 mars 2007 18:30
du skriver verkligen asskönt, sitter här och småfnissar för mig själv som en riktig skummis
#31 - 29 mars 2007 19:52
Ja du polly, ser din djävulsfisk framför mig och dig när du tittar på den [:-115]

Döpt den än?
#32 - 29 mars 2007 20:40
Hehe...sätt honom ihop med min sexgalna Acei, så är puckoligan komplett. :D
#33 - 2 april 2007 11:00
Scalar

Hej.
Mycket spännande scalar detta. Hur går det numer? Några nyheter?
Väntar med spänning på nästa kapitel...

/Stefan
#34 - 30 juli 2007 23:06
ASG
Hur går det med djävulens son???
#35 - 20 augusti 2007 20:48
Detta var det roligaste jag läst cool firre du har :D
#36 - 20 augusti 2007 21:00
Hahaha... Jag tror jag skrattar käken ur led!!! Jag som trodde jag hade en knäpp scalarehanne... E ju inget i jämförelse med din! :)
Såg att det som hänt var ett tag sen, men det var mkt kul iaf. :)

Uppdatera mer än gärna, ett gott skratt sägs ju förlänga livet! :D

Mvh Eva

P.S Tack för en mkt kul läsning! D.S
#37 - 9 september 2007 07:13
Jag Garvar Ihjäl Mig!

HA HA HA skrattar så tårarna rinner, morgonens läsning kommer förgylla hela dagen.
Snacka om att du skriver otroligt kul:D:D:D:D:D
#38 - 10 september 2007 16:06
Vad har hänt med Scalarhuliganen??
#39 - 11 september 2007 02:14
Djävulens scalaren har nog fasen lyckats äta upp Polysperma..... Eller fingrarna så han hon inte kan skriva mer =)
#40 - 11 september 2007 06:46
hehe

Annons