har efter 15 års längtan köpt 2 scalarer.
den ena är cool och helt ok, den andra: djävulens avkomma.
på butiken sa dom att scalarer kan man inte se skillnad på kön på förns hannen blivit könsmogen då får han en puckel i pannan. jahaaa oki det kan jag köpa men djävulens avkomma har ett svärd på sin stjärtfena, men inte den andra........
sou kan det va så iaf att det finns även den skillnaden på könen eller är det helt enkelt bara "djävulssvansen" som gör sej synlig?
denna fisk är helt psyko......
självmords kandidat nr 1, det började med att han stog och "dunka" in skallen i glaset gång på gång, sen fick han för sej att han skulle simma in i utblåset på innerfiltret för att när han kommer ända fram slappna av och tjonga med utblåset rakt in i glaset.
och som om inte det är tillräckligt, han är ett matvrak........ får han inte mat när han vill så tar han stenar å spottar mot glaset..
självklart kan jag inte mata stup i kvarten utan han får snällt nöja sej med mat morgon och kväll.
ja han tror sej dessutom vara en kampfisk, han och kampen har tydligen en pakt i karet eller ngt.
rena vandalerna, inte en växt går säker när dom drar om kring på nätterna.
så ja jag testade att ta bort kampen, tänkte han störde men då la sej min scalar på sidan å deppa, japps han låg på sidan i 3 timmar sen smälte jag å peta tbx hans ligist kompis och vad gör dom? jo dom jagar livet ur mina arma räkor och den andra scalaren börjar verkligen tappa tålamodet.
kan jag peta i lite psyk meducin åt mitt psyko? kan man lämna tbx psykot på ngn psykgaranti eller ngt? fast han är ju rolig men hmmm mitt kar uppskattar inte hans stenspottande och troligen därför jag fått en mindre spricka i det och måste investera i ett nytt MED sand *ha försök å spotta det du fisken:D*
sou nu åter till frågan varför har bara den ena scalaren ett spjut?