Hur känns det menar du? när jag började med akvarium hade jag näst intill ingen kunskap alls så jag köpte sklare och kardinalteror... dem gick fort åt kan jag säga! en god vän till mig hade skalare och neontetra ett litet tag... ja det varade just bara ett litet tag! sen tror jag inte det sitter nåt blåbär och skriver artbeskrivningen heller;) ursäkta att jag hänvisade till en vän....rsoderberg skrev:Det känns som om dom som säger att det inte går inte talar av egen erfarenhet, man känner någon eller har läst att det inte går. För det mesta är det inga problem att ha dem tillsammans, tex min kompis hade massor med små kardinaltetror i sin burk. Sedan fick han 2st max stora par av mig och det har knappt försvunnit några alls, i mina ögon är det normalt och sällan problem att ha tetror och scalarer tillsammans det har fungerat för mig i över 30år.
åheim skrev:Hur känns det menar du? när jag började med akvarium hade jag näst intill ingen kunskap alls så jag köpte sklare och kardinalteror... dem gick fort åt kan jag säga! en god vän till mig hade skalare och neontetra ett litet tag... ja det varade just bara ett litet tag! sen tror jag inte det sitter nåt blåbär och skriver artbeskrivningen heller;) ursäkta att jag hänvisade till en vän....
neontetra ses som mat av skalaren så varför hålla på att argumentera om det.... sen om det gått bra för dig ändrar inte förhållningssättet och bör inte rekommenderas till folk som undrar!rsoderberg skrev:[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Tja det har fungerat för mig i 30 år, brukar dock vara en fördel att tetrorna finns före scalarerna. För tillfället har jag små pennfiskat tillsammans med mina scalarer, inte en har försvunnit![/FONT][/SIZE]