Scalare rom!:)

#1 - 24 juli 2008 20:24
Kom hem från jobbet och såg att scalarerna var ovanligt stöddiga, gick närmare och såg ca 200 romkulor på ett blad..:)
Vet ej om de är befruktade, vem som är hona elr hane, eller om de rent av är av samma kön.. :confused: Den ena fläktar romen hela tiden, romen är typ genomskimligt vita, och den andra attackerar ALLT som är i närheten, blev galen på mitt finger och gjorde utfall! Skitkul!!
Ska leta reda på lite trådar om rom nu! :)
#2 - 24 juli 2008 20:35
Vågar du stoppa in det? :)
#3 - 24 juli 2008 20:37
Mich skrev:

Japp!:p
#4 - 24 juli 2008 21:27
Har nu sett ett vitt romkorn som då inte är befruktat eller?
Vet ej när romen blivit lagd eftersom jag inte varit hemma på hela dagen.
Man kan tydligt se könspapillen på hanen, (syns på tredje bilden) och på honan syns det också att det har hänt något i den nedre regionen.. Bara till att hålla tummarna...
#5 - 24 juli 2008 21:27
Mich skrev:

Satan vad lack han blev...[:o]
#6 - 24 juli 2008 21:45
Kul NIC. :) Hoppas vi får följa med i denna resa med nya bilder varje dag. :D
#7 - 24 juli 2008 22:05
beerzon skrev:
Kul NIC. :) Hoppas vi får följa med i denna resa med nya bilder varje dag. :D

Ska göra mitt bästa! :)
#8 - 24 juli 2008 22:53
Tänk va coolt med ca 50 mini skalarer
Hoppas att det går bra för dej!.
Men måste du inte sänka ph-värdet?
#9 - 25 juli 2008 09:11
Ja Nic, nu är det bara att hålla tummarna.
Det är mycket som som skall stämma för att man skall lyckas har jag märkt.
Jag har haft en hel del romkakor det sista nu som har misslyckas på olika sätt.
Bla. så har någon blivit uppäten av andra fiska, men inte av scalarer. Det är nått konstigt med de, för dom skyddar kanon mot andra scalarer, men kommer det någon annan så "nästan" dom släpper fram dom.
Sen har det varit obefruktad rom. Det ser du oftas andra dagen då det ökar under hela dagen med vita korn. Och tredja dagen så är alla vita och föräldrarna ger upp och äter upp rommen.
Men nu sista gången så har ett av mina par som misslyckas hela tiden, blivit bättre.
Tredje dagen så var det mycket vita korn, men inte alla.
Då började dom flytta rommen till ett annat blad. Nu är det 4 dagar efter kläckning och jag uppskattar det till ca. 30 stycken. Hoppas att dom blir frisimmande i dag eller imorgon.
Hoppas att du lyckas...
// Tony
#10 - 26 juli 2008 10:59
Också var allt uppätet...
#11 - 26 juli 2008 15:23
NIC skrev:
Också var allt uppätet...

Tråkigt. Går dom själva,,, är dom gamla,,, Var det första gången?
#12 - 27 juli 2008 11:07
tonpet skrev:
Tråkigt. Går dom själva,,, är dom gamla,,, Var det första gången?

Vet inte hur gamla de kan vara.. antar att det var första gången, men det lär nog hända igen :)
#13 - 27 juli 2008 12:18
lär repeteras ett flertal ggr innan de får klämm på det.. men det e alltid kul att de har börjat! :) går de ensamma i karet nic??
#14 - 30 juli 2008 18:21
Ibanez skrev:
lär repeteras ett flertal ggr innan de får klämm på det.. men det e alltid kul att de har börjat! :) går de ensamma i karet nic??

Verkar vara på gång snart igen, de har rengjort ett blad så till den grad att det snart är genomskinligt...
Nej, de går inte ensamma, och de slåss som s**an sinsemellan..
Kanske bättre att sätta över de i det tomma karet som jag egentligen hade tänkt flytta nästa omgång med rom till..?
#15 - 30 juli 2008 18:25
se om de lägger rom o ta o för över rommen bara te det ensamma karet.. ingen aning om det funkar men kanske värt ett försök..

mina gick ensamma i ett 160 liters men sålde mitt 600L idag så det blev en stor fisksoppa av allt ist.. får se när ja kan skaffa ett annat kar te resten av fiskarna..

såg för övrigt att mina med börjat putsa på bladen.. de har tidigare bara lagt rom på stockar..
#16 - 30 juli 2008 18:34
Ibanez skrev:
se om de lägger rom o ta o för över rommen bara te det ensamma karet.. ingen aning om det funkar men kanske värt ett försök..

mina gick ensamma i ett 160 liters men sålde mitt 600L idag så det blev en stor fisksoppa av allt ist.. får se när ja kan skaffa ett annat kar te resten av fiskarna..

såg för övrigt att mina med börjat putsa på bladen.. de har tidigare bara lagt rom på stockar..

Precis min tanke att se om det funkar att föra över romen till ett tomt kar (inkört, med växter å allt) Sen kan de få testa sig fram igen.
#17 - 30 juli 2008 18:36
NIC skrev:
Precis min tanke att se om det funkar att föra över romen till ett tomt kar (inkört, med växter å allt) Sen kan de få testa sig fram igen.

hmm.. skall bli spännande att se hur det går då.. kanske mögelsrisken är större?!?
#18 - 30 juli 2008 18:42
Ibanez skrev:
hmm.. skall bli spännande att se hur det går då.. kanske mögelsrisken är större?!?

Smällar man får ta.. ;)
Blir ju grymt frustrerad när de vaktar romen för livet för att sen tröttna och käka upp allt..[xx(]
#19 - 3 augusti 2008 18:48
Blir ju grymt frustrerad när de vaktar romen för livet för att sen tröttna och käka upp allt..[xx(]
Det tror jag dom gör för att dom ger, liksom att det är för mycket annan fisk som stör hela tiden.
Nej, jag tycker inte du skall flytta över bara rommen, utan flytta över paret och låt dom få prova igen, när dom är ensamma.
Jag gjorde så efter att det gick som för dig ett par gånger. Första rommkakan efter att dom fått vara ensama är just nu drygt 20 frisimmande yngel, med sina föräldrar.
Väljer du ändå att flytta över enbart rom, så glöm inte en syresten väldigt nära rommen, för syresättningen.
Lycka till.
#20 - 5 augusti 2008 21:47
tonpet skrev:

Det tror jag dom gör för att dom ger, liksom att det är för mycket annan fisk som stör hela tiden.

Nej, jag tycker inte du skall flytta över bara rommen, utan flytta över paret och låt dom få prova igen, när dom är ensamma.

Jag gjorde så efter att det gick som för dig ett par gånger. Första rommkakan efter att dom fått vara ensama är just nu drygt 20 frisimmande yngel, med sina föräldrar.

Väljer du ändå att flytta över enbart rom, så glöm inte en syresten väldigt nära rommen, för syresättningen.

Lycka till.

Ok! Tack för tipset! [:-106]
#21 - 6 augusti 2008 10:41
hur går det nu för er??

har flyttat tebaks mitt par te 54litaren och inväntar därmed resultat :) de har tidigare varit väldigt effektiva i ett likadant kar.. så alla er som klagar på "för små kar" o "djurplågeri" undanbedes..
#22 - 8 augusti 2008 20:37
Kom hem idag efter 2 dagar borta. Kollar i karet och får se romkorn på bladet!!
De vaktar som satan och slåss en hel del sinsemellan, vilket jag inte förstår då de vaktar samma sak... Låter de hålla på och ser om det lyckas denna gången... Kan nog bli en intressant färgsättning på ev. yngel!!
Lite kassa bilder nedan.
#23 - 8 augusti 2008 20:41
Du får hålla tummarna om det är på ett blad så är det lätt att ta upp det och lägga det in en liten burk om man inte har nåt annat med en liten luftpump till butken,så har du nog chans att det kanske blir nåt..Eller göra som jag brukar göra skita i vilket så slipper man att ha en massa kar till här hemma..Ha Ha
#24 - 8 augusti 2008 20:56
Du får hålla tummarna om det är på ett blad så är det lätt att ta upp det och lägga det in en liten burk om man inte har nåt annat med en liten luftpump till butken,så har du nog chans att det kanske blir nåt..Eller göra som jag brukar göra skita i vilket så slipper man att ha en massa kar till här hemma..Ha Ha

Touche! ;)
Jag tänkte att "nästa gång" så flyttar jag över bladet till ett tomt kar, men vad fan, bättre att de får lära sig skiten själv..[:o]
#25 - 9 augusti 2008 05:00
Fortfarande rom på bladet...
#26 - 9 augusti 2008 05:34
NIC skrev:
Fortfarande rom på bladet...
Du har väl suttit uppe hela natten med Ficklampa på och lyst in i karet;)
#27 - 9 augusti 2008 05:40
Du har väl suttit uppe hela natten med Ficklampa på och lyst in i karet;)

Haha..:D Skulle man kunna tro men faktiskt så är jag ganska likgiltig och har inte mkt hopp om att de klarar sig men det är kul att se föräldrarna agera!
Nu verkar det som de vaktar i skift, hanen står i andra hörnan och slumrar och honan fläktar och har sig.
#28 - 9 augusti 2008 05:43
NIC skrev:
Haha..:D Skulle man kunna tro men faktiskt så är jag ganska likgiltig och har inte mkt hopp om att de klarar sig men det är kul att se föräldrarna agera!

Nu verkar det som de vaktar i skift, hanen står i andra hörnan och slumrar och honan fläktar och har sig.
Men det fixar sig kanske om du har kvar nu på morgonen så kanske det fixar sig,jag har satt nån slags nattlampa på när jag har fått,och då har det varit kvar ialla fall några men dem försvann nån timme senare under dagen sen.:(
#29 - 9 augusti 2008 05:45
Men det fixar sig kanske om du har kvar nu på morgonen så kanske det fixar sig,jag har satt nån slags nattlampa på när jag har fått,och då har det varit kvar ialla fall några men dem försvann nån timme senare under dagen sen.:(

Jag sket i att ge de ett nattlampa denna gången. Vi får se, hoppas de klarar sig!
#30 - 9 augusti 2008 23:15
Åsså var romen väck igen... Gick bättre än förra gången i alla fall..
Varför vaktar man som satan för att sen tröttna och käka upp skiten`??... har läst att de kan kläckas på typ ett dygn vid 28-30 grader, (har 26), och romen hade nog legat minst 30-40 timmar. kanske ska höja tempen nästa gång så de inte tröttnar, men då kommer de kanske käka de frisimmande istället.. well, well, låter de hålla på tills de fattar.
#31 - 10 augusti 2008 10:48
hehe.. alltid samma visa.. mina har nu lagt en kaka på pumpen.. hmm.. får se hur det går nu.. rommen har inte möglat som de brukar.. (ngra få vita korn)

men men man får inte vara för optemist..
#32 - 10 augusti 2008 17:08
NIC skrev:
Åsså var romen väck igen... Gick bättre än förra gången i alla fall..

Varför vaktar man som satan för att sen tröttna och käka upp skiten`??... har läst att de kan kläckas på typ ett dygn vid 28-30 grader, (har 26), och romen hade nog legat minst 30-40 timmar. kanske ska höja tempen nästa gång så de inte tröttnar, men då kommer de kanske käka de frisimmande istället.. well, well, låter de hålla på tills de fattar.

Nu skall vi se NIC... Du säger att du läst att rommen kläcks tidigare vid högre temperat.
Jag skrev precis i min tråd att mina nu redan efter två dygn har kläckts. Jag frågade där om någon varit med om det tidigare. Men detta ger ju svar på min fråga. Jag har 28-29 grader i karet. Förra gången dom la rom i samma kar så var tempen runt 25 grader och då tog det tre dygn. Intressant...
Varför vaktar man som satan för att sen tröttna och käka upp skiten
Jag har hört att scalarer kan känna själva om allt inte står rätt till, tillräckligt mycket, obefruktat eller liknande, då kan de ge upp och äta upp det istället för låta det gå förlorat.
Men ge inte upp, mata på rejält ett par dagar, gör ett vattenbyte och höj upp tempen till 28-29 grader, så är dom säkert snart på G igen.
Och... vet inte, men jag tror på att ha nattlampa, redan första dygnet efter romläggningen. Jag har haft det och det har iaf inte blivit uppätet på natten för mig.
Förväntar mig att du snart har rom igen och att du då skriver hur det går.
Lycka till...
#33 - 11 augusti 2008 11:09
tonpet skrev:
Nu skall vi se NIC... Du säger att du läst att rommen kläcks tidigare vid högre temperat.

Jag skrev precis i min tråd att mina nu redan efter två dygn har kläckts. Jag frågade där om någon varit med om det tidigare. Men detta ger ju svar på min fråga. Jag har 28-29 grader i karet. Förra gången dom la rom i samma kar så var tempen runt 25 grader och då tog det tre dygn. Intressant...

Varför vaktar man som satan för att sen tröttna och käka upp skiten

Jag har hört att scalarer kan känna själva om allt inte står rätt till, tillräckligt mycket, obefruktat eller liknande, då kan de ge upp och äta upp det istället för låta det gå förlorat.

Men ge inte upp, mata på rejält ett par dagar, gör ett vattenbyte och höj upp tempen till 28-29 grader, så är dom säkert snart på G igen.

Och... vet inte, men jag tror på att ha nattlampa, redan första dygnet efter romläggningen. Jag har haft det och det har iaf inte blivit uppätet på natten för mig.

Förväntar mig att du snart har rom igen och att du då skriver hur det går.

Lycka till...

Tackar! :)
Då stämmer det tydligen att högre temp. gäller för snabbare kläckning.
Jag ger inte upp, eller snarare, jag gör ingenting, låter de själv få sköta det så går det säkert bättre än om jag blandar mig..
Som sagt, det kommer nog en ny kaka om 2 veckor, intressant det här!!! :):)
#34 - 11 augusti 2008 18:28
Lycka till :)
#35 - 11 augusti 2008 18:36
hmm.. har ingen koll va det e för temp i mitt kar (54L) o vågar inte slänga i en termometer ifall det stressar upp dem :)

generellt är det väl så att det ofta triggar te lek om man höjer graderna (vet att det är bra vid läkning osv) men när jag gjort vattenbyten så brukar detta absolut trogga te lek.. dvs lägre temperatur?!
#36 - 11 augusti 2008 19:32
Jag skall göra vattenbyte i morgon i 600 literskaret och jag kan lova dig att det kommer att vara rom inom 2-3 dagar efter det. Det har det varit varje vattenbyte nu det sista. Förra gången då hade jag två romkaker efter vattenbytet.
Så visst triggar ett vattenbyte scalarerna.
#37 - 11 augusti 2008 20:02
tonpet skrev:
Jag skall göra vattenbyte i morgon i 600 literskaret och jag kan lova dig att det kommer att vara rom inom 2-3 dagar efter det. Det har det varit varje vattenbyte nu det sista. Förra gången då hade jag två romkaker efter vattenbytet.

Så visst triggar ett vattenbyte scalarerna.

rätt kul faktiskt :)

oj har du flera skalarpar i ett 600kar?? vi snackar inte koncentrerad odling här :)
synd att ja sålde mitt 600 förra veckan.. kunde varit ett skalarparadis hehe.. tordde inte att det var möjligt med lek i mitt 160kar eftersom det är en enda stor fisksoppa med 2 stora malar, ett gäng skalarer och 2 abborrar.. men det lades rom iaf.. och just efter ett vattenbyte :)
#38 - 11 augusti 2008 20:13
Ibanez skrev:
rätt kul faktiskt :)

oj har du flera skalarpar i ett 600kar?? vi snackar inte koncentrerad odling här :)

synd att ja sålde mitt 600 förra veckan.. kunde varit ett skalarparadis hehe.. tordde inte att det var möjligt med lek i mitt 160kar eftersom det är en enda stor fisksoppa med 2 stora malar, ett gäng skalarer och 2 abborrar.. men det lades rom iaf.. och just efter ett vattenbyte :)

Ja i 600 liters går just nu tre par,,, men det är bara tillfälligt.
Jag flyttar om en vecka så det är därför jag inte satt paren i egna kar, vilket det blir efter flytt.
Då jä.. skall det bli mycket scalaresoppa...
#39 - 11 augusti 2008 20:50
hehe.. allt kommer bara sluta med att ja skaffar flera kar (som vanligt) kommer nog spcealbeställa ett långt och ganska högt kar men utan så mkt bredd till skalarerna.. sen blir det ett 140xH35xB50 som ja skall bygga ett vattenfall till.. oj oj oj.. :D
#40 - 24 augusti 2008 19:48
Mina scalarer lägger rom i skrivande stund!!!
Nu när jag sett vem som lägger äggen och vem som kommer efter så har jag äntligen fattat vem som e vem...
Det konstiga är att honan har en puckel men inte hanen... (??)
Spelar ingen roll just nu. De måste ha börjat direkt efter vattenbytet, jag upptäckte det strax efter nio, då hade de lagt ca 100 ägg, nu sådär en timme senare ligger det runt 200-300 ägg på bladet och de håller fortfarande på..
Blir det tredje gången gillt nu månntro... ;):) Bilder och filmsnutt coming right up!
#41 - 24 augusti 2008 19:57
Bättre lycka denna gång..håller tummarna så jag kan få matfisk..Ha Ha
#42 - 24 augusti 2008 20:11
Bättre lycka denna gång..håller tummarna så jag kan få matfisk..Ha Ha

Tackar, men jag e rädd att de själva ser de som matfisk om en dag eller två...[:o];)
#43 - 24 augusti 2008 20:12
NIC skrev:
Tackar, men jag e rädd att de själva ser de som matfisk om en dag eller två...[:o];)
Du får ta upp dem denna gång då:)
#44 - 24 augusti 2008 20:19
Du får ta upp dem denna gång då:)

Detta hoppas jag blir tredje gången gillt, annars blir det till att flytta över..
#45 - 24 augusti 2008 20:20
" target="_blank">

Kolla pucklen på honan, (den gula) har alltid trott att den var hanen... Men jag tror inte hanar lägger ägg..!
#46 - 26 augusti 2008 09:48
Nu har de käkat upp nästan alla äggen så jag flyttade över de få som var kvar till en annan burk med utblåset riktat mot sig, nu får vi se hur det går...
#47 - 27 augusti 2008 11:13
Hur har det gått NIC, med flytten av resterande rom?
#48 - 27 augusti 2008 11:55
tonpet skrev:
Hur har det gått NIC, med flytten av resterande rom?

Tycker mig kunna se nån typ skugga inuti äggen...
Vi får se, kl 22 är det 3 dygn sen äggläggningen..
#49 - 27 augusti 2008 19:46
:)
Nu i skrivande stund så håller äggen på att kläckas, sticker ut en minimal svans ur ägget, tunn som ett hårstrå, som hoppar runt och har sig. Hoppas det slutar bra det här nu!!!
#50 - 27 augusti 2008 19:49
gratulerar :)

du flyttade altså rommen te ett annat kar? eller var det päronen du tog bort?
Bilagor:
#51 - 27 augusti 2008 20:39
Ibanez skrev:
gratulerar :)

du flyttade altså rommen te ett annat kar? eller var det päronen du tog bort?

Tackar!
Blev lite otålig, flyttade rommen till ett annat kar efter att typ 200 ägg var borta.. [:o]
Är det något särskilt man ska göra nu elr det är bara till att vänta..?
#52 - 2 september 2008 19:09
Såhär ser det ut 5 dagar efter kläckning.
Ska flytta allihopa till ett större kar där de kan få växa till sig.
" target="_blank">
#53 - 3 september 2008 11:04
Grattis
Se nu till att mata dem flera gånger om dagen. Helst med nykläckt artemia, dom växer som tusan när dom äter det. Och dom blir vilda när jag matar mina, dom älskar det.
Och kolla insuget om du har något sånt, lätt att bli av med många den vägen.
Om ett par veckor får de scalare formen, då är de så fräcka att se på.
Fortsätt att uppdatera här nu om hur det går för dig.
#54 - 3 september 2008 14:26
tonpet skrev:
Grattis

Se nu till att mata dem flera gånger om dagen. Helst med nykläckt artemia, dom växer som tusan när dom äter det. Och dom blir vilda när jag matar mina, dom älskar det.

Och kolla insuget om du har något sånt, lätt att bli av med många den vägen.

Om ett par veckor får de scalare formen, då är de så fräcka att se på.

Fortsätt att uppdatera här nu om hur det går för dig.

Matar 3-4 ggr om dagen med nykläckt artemia. De har också fått lite frusna cyclops när inte artemian var kläckt. Fick för övrigt artemian till att kläcka på ca 18 timmar härom dagen :)
Uppdateringar kommer män! :)
#55 - 6 september 2008 11:44
Sähär ser det ut nu när de flyttat till sin nya hemvist där de ska få växa upp.
" target="_blank">
#56 - 6 september 2008 11:45
Ser ju helt underbart ut :)
#57 - 7 september 2008 00:57
Ahlqvist skrev:
Ser ju helt underbart ut :)

Thanks buddy!
Tycker d e grymt kul att se de utvecklas dag för dag!!
#58 - 11 september 2008 21:07
Hittar inte hälften av scalarerna!!!!!
Kan ju inte ta vägen nånstans eftersom det sitter en tantahoosa över filtret..:confused: Gjorde vattenbyte innan idag men kollade som vanligt hela tiden så att ingen slank med.. :confused::confused:
Finns ju inte sådär jättemånga gömställen i ett tomt kar..[B)]
#59 - 12 september 2008 11:20
NIC skrev:
Hittar inte hälften av scalarerna!!!!!

Kan ju inte ta vägen nånstans eftersom det sitter en tantahoosa över filtret..:confused: Gjorde vattenbyte innan idag men kollade som vanligt hela tiden så att ingen slank med.. :confused::confused:

Finns ju inte sådär jättemånga gömställen i ett tomt kar..[B)]

Precis så hände det för mig också, och jag hade inte sugit upp någon. Det är jag säker på. Men jag hittade ett par stycken dagen efter vattenbyte på botten, stendöda.
Undrar varför ????:confused::confused:
#60 - 12 september 2008 13:53
tonpet skrev:
Precis så hände det för mig också, och jag hade inte sugit upp någon. Det är jag säker på. Men jag hittade ett par stycken dagen efter vattenbyte på botten, stendöda.

Undrar varför ????:confused::confused:

Fattar inte heller.., gjorde vattenbyte varje dag första veckan, sen slarvade jag så det blev 3:e vattenbytet (idag) vecka 2. Hittade några rackare bakom pumpen varav 4-5 som var halvdöda, numera tillbaka var de kom ifrån.. (föräldrarna hade inga problem alls att mumsa i sig sina egna kids när jag släppte ner de i det andra karet)
Skit detta alltså!!! [:(!]
#61 - 16 september 2008 09:43
Resterande växer för övrigt bra, verkar som ungefär hälften blir gula och andra hälften blir gula med mörka streck eller nåt. lite svårt att se än.
#62 - 8 oktober 2008 10:11
NIC skrev:
Såhär ser det ut 5 dagar efter kläckning.

Ska flytta allihopa till ett större kar där de kan få växa till sig.

" target="_blank">

hehe.. härligt stofilig musik du har i bakgrunden.. det är inte detta som orsakat massfiskförsvinnandet?? :D
#63 - 8 oktober 2008 14:11
Ibanez skrev:
hehe.. härligt stofilig musik du har i bakgrunden.. det är inte detta som orsakat massfiskförsvinnandet?? :D

Hmm... skulle kunna vara så... :p
#64 - 10 oktober 2008 20:21
Grattis...

NIC skrev:
Ok! Tack för tipset! [:-106]

...till rommen! (Fast synd på fortsättningen)
Har haft ett scalarepar i ett par år nu och de har misslyckats många, förbenade gånger med det mesta när det gäller äggläggning och skötsel.
Men så fick jag uppmuntran här på zoopet att det kan ta enormt många försök innan de kommer på hur det skall göras.
Och så tillslut här om dagen när de lyckats få en kull att överleva äggstadiet, var ungarna tillslut frisimmande tillsammans med föräldrarna!!
Så många misslyckade försök, och äntligen framgång! De kanske har försökt ett tjugotal gånger förut, och det är olika saker som de missat, allt från mögliga ägg till att de struntat i rommen till att de när ungarna till slut blivit frisimmande, inte tagit hand om dem.
Fast inte denna gång!
Nu simmade de båda två runt med ungarna. Underbart.
Så, ge inte upp. Mitt tips är att inte flytta runt dem, att ha nattlampan direkt mot äggen på nattetid så att föräldrarna ser dem och lyssna till andra människors erfarenheter. Håll ut!
Lycka till!
#65 - 29 oktober 2008 11:27
Uppdatering på mina nu 8 veckor gamla scalarer.
Kass video, men, men...
" target="_blank">
#66 - 29 oktober 2008 12:18
Aaahh, men dom ser la för sköna ut! Vad är/blir det för färg på dom?
#67 - 29 oktober 2008 15:26
MaxB skrev:
Aaahh, men dom ser la för sköna ut! Vad är/blir det för färg på dom?

Verkar bli gråa med svarta streck.
Har bara ett tiotal kvar men innan dess hade jag ett antal helgula och några svartgulfläckiga.
#68 - 31 oktober 2008 12:46
En halvbra bild på en liten kille.
Guest
#69 - 31 oktober 2008 13:15
Och du säger att jag är insnöad! (ang suddig bild) ;):D

Du kan tillföra dig titeln: Scalare hobbyodlare nu ju! Grattis!:)
#70 - 2 november 2008 13:47
Anettejt skrev:
Och du säger att jag är insnöad! (ang suddig bild) ;):D

Du kan tillföra dig titeln: Scalare hobbyodlare nu ju! Grattis!:)

Haha.. Tack... tror jag.. :p
#71 - 2 november 2008 14:24
En bild på en liten rackare;)
#72 - 2 november 2008 14:31
En bild på en liten rackare;)

Fan, den blev ju bättre.

Annons