Millis71 skrev:Karet är 41cm högt. Jag är så sugen men vill naturligtvis inte att dom ska lida....
Millis71 skrev:Ja, jag får prova det. Hur höga kan dessa bli tro?
Vanish skrev:Jag ställde precis samma fråga och det verkade funka fint men jag har 180L och 50cm högt. Det är ett juwel rio 180. Här har du tråden:
http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=149102
Millis71 skrev:Precis det akvariumet som jag ska köpa, ett vitt. Trodde det måttet var djupet. Vad bra då....
Millis71 skrev:Precis det akvariumet som jag ska köpa, ett vitt. Trodde det måttet var djupet. Vad bra då....
Vanish skrev:Anade nästan att det va så. Det är 50cm högt och man brukar säga minst 45 högt. Däremot finns det ju ännu större skalarer, minns inte om det är red back som blir riktigt stora och vill ha ytterligare mer höjd. Men det borde funka för dig :)
Om du jämför med bänkens mått som är 101 x 41, alternativt att man kollar bilderna och ser att det är högre än djupare så ser man att det är 50 högt ;)
Millis71 skrev:Är du nöjd med ditt? Har det på 120l nu (kuben) o tycker det är sååå snyggt men får inte riktigt plats med de fiskar jag vill ha.
Vanish skrev:Hittills har jag inte hittat något fel på akvariet, har varit igång en vecka. Det som ska gå i karet när allt är klart är:
Skalarer
Bolivianska fjärilar
Agassizii
Pansarmalar
Ancistrus
Otocinclusar
Koppartetror
Köpte det för 1200kr med ytterfilter så det kändes helt okej
Vanish skrev:Hittills har jag inte hittat något fel på akvariet, har varit igång en vecka. Det som ska gå i karet när allt är klart är:
Skalarer
Bolivianska fjärilar
Agassizii
Pansarmalar
Ancistrus
Otocinclusar
Koppartetror
Köpte det för 1200kr med ytterfilter så det kändes helt okej