Sårig gurami

#1 - 14 mars 2006 17:28
[FONT=Comic Sans MS]Min dvärggurami hade från början ett mindre sår på sidan, och nu har det kommit ett till vid ryggfenan. Hon är pigg för övrigt tycker jag, men det ser inte så bra ut. Det är ingen som är och biter henne heller vad jag sett. Vad göra?[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]:confused: [/FONT]
#2 - 14 mars 2006 17:53
sök på saltbad på forumet
#3 - 15 mars 2006 19:16
så fort man gör ett inlägg här får man svaret att man ska söka. Finns det ingen som vill ge information istället? ;o)
#4 - 16 mars 2006 01:31
[quote=Fotogenia]så fort man gör ett inlägg här får man svaret att man ska söka. Finns det ingen som vill ge information istället? ;o)[/quote]

för att va hård, vi som svarar på frågor gör det frivilligt.
vi är inga betjänter och söka, är det minsta man kan begära att folk gör innan frågor ställs.
och jämfört med andra forum så är det ytterst sällan frågor bemöts med ordet sök härinne.

har man sökt och inte hittat nåt så är det en annan sak.
en del är bättre en del sämre och ibland missas vilka ord man bör söka på.

förövrigt fick 186 träffar när jag sökte på saltbad...
#5 - 16 mars 2006 19:03
Jag har knappast anklagat någon för att vara betjänt? Jag vet mycket väl hur ett forum fungerar.
När jag inte hittar vad jag söker, så frågar jag. Men jag behöver inte få svaret att man kan söka, för det har jag gjort, och jag behöver inte få svaret att man minsann svarar frivilligt. Gör man inte det har man väl inget på ett forum att göra? Vill ingen utveckla diskussionen så är det väl en sak, och då är det som det är. Men att "upplysa" om sådant som är självklart är bara onödigt. Istället för att göra utläggning om detta och försöka skriva mej på näsan, hade det väl vart enklare att helt enkelt skriva vad man visste om ämnet. Tar lika lång tid men ger lite gladare miner.

Annons