Hur går det med SARF?
Finns nån info om extramötet?100911
Wilhelm skrev:Jag var på akvariets dag, men inte såg jag att det var något SARF möte!
Wilhelm skrev:Hade ju varit bra om SARF "öppnat näbben" när det nu fanns akvarister från olika föreningar närvarande. Men nu är det ju för sent.
Det var väl SARF som arrangerade Akvariets dag tillsammans med Haninge akvarieförening! Kan ju hända att jag råkade få en microsömn just när SARF hade information. ;)
kaj.p skrev:Du sov inte Wilhelm. Men där var väl iallfall 4 ur Sarf styrelsen o 1 suppleant så möte kan de ju haft ändå även om något spår av det inte framkom. :confused:
Kjell Fohrman skrev:
Däremot kan jag hålla med om att SARF borde ha tagit tillfället i akt på mötet och informerat om läget just nu - men det kanske de gjorde?
Wilhelm skrev:Knappast! Då hade jag vetat vad som var igång!
Kjell Fohrman skrev:4 + 1 närvarande????
SARFs interimsstyrelsen består väl av 3 personer - eller har jag missat något? Inte första gången i så fall:p
[FONT=Times New Roman][FONT=Times New Roman]-ge förslag och ta beslut på ledamöter och suppleanter som skall ingå i styreles[/FONT]
[FONT=Times New Roman]-ge föreslag och ta beslut på två revisorer och deras suppleanter (ej ingå i styrelsen)[/FONT]
[FONT=Times New Roman]-ge förslag och antaga stadgar[/FONT]
[FONT=Times New Roman]-[/FONT][FONT=Times New Roman]fastställa namnförslag på förenigen[/FONT]
[FONT=Times New Roman]-fastställa medlemsavgift[/FONT]
[FONT=Times New Roman]-förslag på personer som ska vara firmatecknare [/FONT]
[/FONT]
Annika skrev:
Under Akvariets Dag var jag och Mikael närvarande och vi hade ett informellt möte där även en person ur den gamla styrelsen deltog.
kaj.p skrev:Jo jag vet o jag vet nog att ni gjort vad ni kunnat. Men jag o många andra har svårt o åka långt för en
"formell hobby fråga" Man kan inte räkna med högt deltagande då.
Skapa istället ett telemöte där en från varje förening kan logga in.
Wilhelm. Det kunde man väl tänkt på! Så hade jag kunnat få lite information om vad som var på gång!
Men SARF var oerhört anonym på Akvariets dag!
Wilhelm skrev:Det kunde man väl tänkt på! Så hade jag kunnat få lite information om vad som var på gång!
Men SARF var oerhört anonym på Akvariets dag!
kaj.p skrev:Hmm varför inte tipsa valberedningen om att det finns en grupp med kreativitet. (björkängsmötet)
Oavsett dignitet så kommer man för eller senare fram till nivån. Vem skall göra jobbet ???????????
kaj.p skrev:Men det är väl så här enkelt.
Kan inte hobbyn enas om samma mål o förfaringssätt för akvariefiskhållning så är vi körda.
Oavsett om det är Sarf, ncs, nds, goc, poecillia etc etc
Om det inte är så så tror jag chansen är betydligt större om vi kör på samma linje.
Varför skall allting brytas ner till individ/föreningsnivå??? Vem tjänar på vår splittring?
Annika skrev:SARF hade inte så mycket att göra med Akvariets Dag i Haninge. Det är Haninge Akvarieförening som har skött hela arrangemanget själva och det skall de ha en stor eloge för! :) Det var välordnat och mycket trevligt.
Jag såg dig och du såg mig under helgen. Du kunde ha frågat mig.
Kjell Fohrman skrev:
På dagordningen finns som enda punkt en diskussion runt hur vi skall kunna utveckla akvaristiken framöver - jag är självklart där och kommer att hålla en inledning på ca. 1 timma och dessutom vara moderator på mötet.
Wilhelm skrev:Och hur mycket får du för det? :cool:
Kjell Fohrman skrev:Det har du inte ett skit med att göra:p
Kjell Fohrman skrev:Jag har under 35 år lagt ner fler timmar än någon annan i Sverige på gratis ideellt akvaristiskt hobby-arbete.
kaj.p skrev:Nja Tror snarare att de har missat. En interimsstyrelse enda uppgift är att starta något nytt altså ny förening/bolag etc
[FONT=Verdana][SIZE=2]En befintlig styrelse kan inte avgå utan årsmötets godkännande, vilket de inte fick.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Verdana][SIZE=2]Beslutet att bilda en interimsstyrelse är felaktigt Hela styrelsen är delaktig tills de beviljats ansvarsfrihet enligt stadgarna.[/SIZE][/FONT]
Bygert skrev:Sen är det förmodligen så att det där med att utse en interimsstyrelse förmodligen inte är något som har stöd i stadgarna. Om man vill kan man naturligtvis tjafsa om den saken, jag hanterar nu folk som till och med är beredda att gå till domstol för att bråka om liknande saker. Det är hanterligt i en stabil förening som i det fallet men när det gäller Sarf som ligger pyrt till ändå så kan formaliatragglande bli den sista spiken i kistan.