Tycker att det är löjligt.
Folk ska väl inte behöva oroa sig för hur de stavar eller om de inte skriver i hop orden.
Mooose (med 3 o ???) måste ha läst jättemycket under februari månad, han/hon blev ju reggad då :p ;) :D
Jag har aldrig haft någon avsikt att folk ska bli oroliga hur dom skriver. Däremot kan jag inte se något fel med att upplysa om att språkliga fel begås, sedan är det upp till var och en om man bryr sig.
Vad har det med hur länge jag varit reggad på detta forum med saken att göra?
Visst jag är ny här, men jag missade nog att läsa igen det finstilta, där det står att man måste minst ha varit reggad i 3 år och skrivit minst 1000 inlägg innan man får ha åsikter.
Mooose med tre O:n går under begreppet egennamn/smeknamn och är INTE en felstavning.
Att hoppa på folk om hur dom stavar har jag aldrig eller kommer aldrig att göra. I denna dataålder så är det väldigt lätt att slinta med fingrarna och skriva fel. Fast å andra sidan kan jag starta upp en ny tråd om att använda "förhandsgranskaknappen" innan man "postar" svar... :)
[quote=mooose]Hoppas ni tar detta på rätt sätt för det är inte meningen att att vara ord-polis eller något, men jag anser att det är viktigt att vara tydlig i både tal och skrift.[/quote]
Som sagt, det var inte meningen om att leka ord-polis, meningen var att kanske uppmärksamma de språkliga felaktigheter som förekommer och ta lärdom av det, inte på något sätt hänga ut folk.
[quote=cobra]Get a life some body...[/quote]
Då hade jag väl aldrig börjat med akvarier :)
[quote=giz];) så finns det de med dyslexi och LoS som gör så gött dom kan:D[/quote]
Självklart finns det folk som lider av detta. Men i ärlighetens namn så är dom inte så många att man skulle se det som ett generellt problem. (om nu det inte finns en studie att akvarister till 70% lider av detta)
ps.
[quote=*Ulrika*]Skönt att någon annan tar upp detta, själv har jag inte vågat....
Jag håller med om att detta forum verkar vara särskilt svårt drabbat, att läsa ämnesrubrikerna gör mej förstummad ibland... :confused:[/quote]
Har Ulrika varit reggad tillräckligt länge för att få ha en åsikt om språket i detta forum?