sandvattenfall

#1 - 6 augusti 2013 05:15
hej någon som vet vart man kan köpa olika modeller på sandvattenfall.är inne på att göra ett men kände mig lite bekväm så jag undrar om det finns några färdiga som skulle passa.
#2 - 6 augusti 2013 06:21
Jag har inte sett bra sådana i Sverige, däremot finns det en hel del på marknaden i Tyskland. Kanske www.aquaristic.net har något som du kan söka efter, och på så vis kanske även kan söka efter det i Sweden:).
#3 - 6 augusti 2013 08:10
Jag visste inte ens att dom existerade. Hur fungerar dom?
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 6 augusti 2013 08:21
Dom var rätt populära för lite drygt 10 år sedan och en hel del såldes, men har sedan dess nästan försvunnit från handeln. Varför de har försvunnit vet jag inte riktigt - kanske blev det krångligt i längden eftersom den fina vita sanden måste ha skvätt ut och hela tiden måste tillsättas. Men som sagt jag vet inte för jag har aldrig haft något men de var som sagt väldigt poulära en gång.

Här ser du en You Tube video på en konstruktion
" target="_blank">

och här betydligt snyggare eftersom det här är inbyggt
" target="_blank">
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 6 augusti 2013 08:25
Här en video på hur man bygger en - dvs man ser hur de fungerar
" target="_blank">
#6 - 6 augusti 2013 15:50
Här en video på hur man bygger en - dvs man ser hur de fungerar

" target="_blank">

Shit va enkelt det var då! Det ska bli ett projekt i mitt projekt! =)
admin
Christian Alfredsson
#7 - 6 augusti 2013 16:12
Wow... kolla in killens hemsida så mycket DIY!
#8 - 6 augusti 2013 16:22
Där var några stycken som använde sig av detta på senaste mässan i Hannover, både i nanoklassen och växtakvarietävlingen. Jäkligt fräckt faktiskt:)!
#9 - 6 augusti 2013 16:45
admin skrev:

Jag såg..! =)
#10 - 6 augusti 2013 18:35
admin skrev:
Ja den killen har verkligen mycket fritid:D En del är ju skitbra och lite av det är väl inte alltid helt smart. Men killen tål absolut inte att bli ifrågasatt fick jag erfara;) Han pratade om sitt nya eheim 2073 och hur mycket bättre och kraftigare det var än hans gamla fluval 406 och sen påstod han att det var onödigt att köpa ett stort fx5 för det hade ändå inte större filtervolym än 2073.... Då tog det skruv hos mig och jag gjorde ett inlägg och förklarade att han uppgav bara innerkorgarnas volym (typ ,typ 6,5L) men sen sitter det en drös filtermatta runt korgarna (totalt typ 18L) och att han ska nog korregera sina felaktiga påståenden i klippet. Killen tog direkt bort mitt inlägg och blockade mig från att kommentera, vilken tönt;)
#11 - 6 augusti 2013 18:51
åheim skrev:
ja den killen har verkligen mycket fritid:d en del är ju skitbra och lite av det är väl inte alltid helt smart. Men killen tål absolut inte att bli ifrågasatt fick jag erfara;) han pratade om sitt nya eheim 2073 och hur mycket bättre och kraftigare det var än hans gamla fluval 406 och sen påstod han att det var onödigt att köpa ett stort fx5 för det hade ändå inte större filtervolym än 2073.... Då tog det skruv hos mig och jag gjorde ett inlägg och förklarade att han uppgav bara innerkorgarnas volym (typ ,typ 6,5l) men sen sitter det en drös filtermatta runt korgarna (totalt typ 18l) och att han ska nog korregera sina felaktiga påståenden i klippet. Killen tog direkt bort mitt inlägg och blockade mig från att kommentera, vilken tönt;)

:d
#12 - 6 augusti 2013 21:29
Utmärkt idésida i vart fall, men jag förstår inte varför en så pass händig karl har så dåligt ljud till sina videos - eller är det mina högtalare det är fel på?

Mammutpump som suger upp sand hade ju annars räckt som förklaring... men hade ju varit mycket tråkigare, Kjell :)

Annons