Reggae_Ripan skrev:Men det är ju ingen gatsand? Det ser ut som vanlig sandlådesand, och har inte legat där i mer än en dag?
Och absolut inte i anknytning till några bilar. Låg i en hög vid en sån där grön sandsilo.
Wilhelm skrev:Har du frågat om du får ta sand där? Eller snor du bara saker som är tänkta till att användas till något?
GöranE skrev:Det verkar ju helt klart ditlagt så det är säkert ingen fara. Själv åkte jag till en sandgrop och köpte tre stora hinkar för 20:-
Har funkat bra med mina jordätare och corydoras i tre månader.
Reggae_Ripan skrev:Fyfan, behöver runt 100kg.
Anettejt skrev:Ja är den sen lite blöt så kanske mer.
Ta det i liter istället. Jag skulle nog börjat med 50L.
Dumt att skölja för mycket om du har mer nära till hands sen.
Reggae_Ripan skrev:Hej, har sett att någon hade lagt en stooor sandhög en bit bort där jag bor. (tror de ska ha det till lekplatserna eller nått) så jag tog med mig en säck med lite sand i hem för att testa. Kornen är väll allt i från 0.1 mm till ca. 3mm och det gick lätt o tvätta o det var inget vasst alls. Nu till min fråga, tror ni jag kan använda den här sanden i mitt akvarie? Hade tänkt o ha pansarmalar o lite grejer.
Mick13 skrev:I räkkaret kör jag sand från en naturlig sandstrand och det har funkat bra i snart ett ½år. Det senaste karet har jag marmorkross i avsett för planteringar, fick tvätta det som sjutton för att få vattnet klart.
NIC skrev:Har också sandstrand i mitt 225 liters, grymt snyggt, har haft det i över ett år utan problem. Nu kommer antagligen "Mr. Right" igen och bölar men: DET SKITER JAG I!!! :D;)
Reggae_Ripan skrev:Hahaha va :P ?
NIC skrev:"Har du frågat om du får ta sand där? Eller snor du bara saker som är tänkta till att användas till något?"
Deje-Nicke skrev:Att ni bara orkar.handlar ju bara om lite sand.
Mobster skrev:Man är tjuv om man kliver i hundskit som man inte väldigt noga torkar av sig och återbördar till lämplig hög. ;(
NIC skrev:Har också sandstrand i mitt 225 liters, grymt snyggt, har haft det i över ett år utan problem. Nu kommer antagligen "Mr. Right" igen och bölar men: DET SKITER JAG I!!! :D;)
Reggae_Ripan skrev:Haha, nä men seriöst vad kan jag göra för att se om sanden innehåller sand ?
Reggae_Ripan skrev:Haha, nä men seriöst vad kan jag göra för att se om sanden innehåller sand ?
Deje-Nicke skrev:Innehåller inte sanden sand :d:d
Förlåt orkade inte hålla mig;)