Måste nog hålla med dig delvis, och det gör ont i mig att skriva det. Jag gillar butiken trots att den är sliten, trång och fuktig. Ser man till utbudet av antal arter fisk så slår Sandby Ciklidhobby många andra butiker i regionen på fingrarna. Man hittar nästan alltid något oavsett vilken vattensamling i världen fisken härstammar ifrån.
Kan däremot hålla med om att många fiskar går för trångt, speciellt de fiskar från Afrikas två största sjöar.
Ibland är fiskarna i bra skick, ibland lite sämre. Jag åker ibland dit på vinst och förlust, och trots butikens rykte här i tråden så är det alltid folk som handlar där. Dessutom är kundbemötandet från butiksinnehavaren helt grymt. Han tar sig tid att förklara eller förslå, även om det står sex kunder i kö så stressar han inte förbi behandlad kund. Några gånger har jag beställt fisk separat. Får då ett sms när fisken har anlänt till, butiken och då är det bara att åka och hämta den. Bra med personlig kontakt i det läget, så slipper fisken packas upp och sen ner igen och undvika ännu ett stressmoment.
Så ja, kort och gott... sliten och trist i första anblick. Men ger man sig tid så ser man guldkornen lite här och var. Personligen åker jag gärna dit. Skulle sakna butiken något helt enormt om den stängde igen.