cheshirecat skrev:det finns inga dumma frågor :d
kan inte hjälpa dig dock, men ville bara säga det :)
åheim skrev:Hur kraftig cirkulation har du i karet? Typ av filter?
Nej du skall inte byta några filter i uppstartsläget, vänta ett par månader innan du byter ut nåt av filtren och byt då bara ett i taget med nån månads mellanrum, OM det nu är nödvändigt för filtermaterialet brukar hålla flera år! Jag tycker du ska öka cirkulationen till dina malawis, tex med en streampump eller ett extra innerfilter!Ritaz skrev:[FONT=arial][SIZE=2]Filtret är [COLOR=#000000] Bioflow 3.0. Har köpt nya patroner, nitrit, cirax, och kol. Men inte bytt än. Kanske skall göra det. Kan man byta alla dessa 3 på en gång? Det satt inget kolfilter i, jag vet att man bara kan ha det i nån månad eller så.
[/COLOR]Cirkulation vet jag inte rikitigt. Pumpen skall vara anpassad till karet o till cikliderna. [/SIZE][/FONT]
åheim skrev:Nej du skall inte byta några filter i uppstartsläget, vänta ett par månader innan du byter ut nåt av filtren och byt då bara ett i taget med nån månads mellanrum, OM det nu är nödvändigt för filtermaterialet brukar hålla flera år! Jag tycker du ska öka cirkulationen till dina malawis, tex med en streampump eller ett extra innerfilter!
Streampump: http://www.pwss.se/product.php?productid=4122&cat=290&page=1