*sand & inredning*

#1 - 23 mars 2005 13:48
Yo, snart börjar jag inreda mitt akvarium och vet ej riktigt hur tjockt lager sand jag skall ha på botten, har en säck biltema blästerand hemma.
akvariet e ett special ca 58 liter ( se min zoon : http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=331909 )
jag kommer ha ett gäng Kardinalteror där samt ngn mal ) räcker typ 4 cm lager på botten? vet ej vilka aspekter man skall ta hänsyn till..

sen en annan fråga, jag har kommit över en BTN bakgrund ( tror jag ) och vet ej om jag skall täcka sidorutorna ( de små som finns ) oxxå eller om jag skall strunta i det, det kommer i vilket fall ej synas utifrån iom min ram som täcker sidorna på akvariet.. rent estetiskt så tycker jag det kommer se finare ut med bakgrund även på sidorna..

mvh K3v
#2 - 23 mars 2005 16:00
om du inte skall ha bottenfilter så kan du ha så lite som du själv vill,
aspekter, .. kan jag fästa ev. växter i substratet?. är nog den viktigaste.

OM du inte ser in från sidorna, kan du lika gärna täcka dom...

nackdelen är att simytan blir mindre...
#3 - 23 mars 2005 17:06
Vet ej om du ska ha växter osv. Men när jag hade mitt 55liters med växter igång hällde jag i halva säcken med sand. Men ska du däremot inte ha växter räcker det med någon centimeter.
#4 - 23 mars 2005 17:20
jora, jag kommer ha endel växter, har sett endel ha ca 3 cm i fronten och betydligt tjockare mot bakstycket.

Annons