Sand från Östersjön

#1 - 7 april 2012 20:11
Någon som har erfarenhet av att använda sand tagen från Östersjön t ex en strand eller kanske sand lite längre ut i vattnet.
Funderar på att kanske använda sådan sand till mitt framtida projekt eftersom jag har havet i stort sett utanför dörren plus att det är lite mer kostnadseffektivt då man slipper lägga ut pengar på just den biten :D.
#2 - 7 april 2012 20:32
Bara skölj noga så ska det inte vara några problem, gärna i varmt vatten.
#3 - 7 april 2012 20:37
det är nog inga problem med den sanden skulle jag tro
#4 - 7 april 2012 20:38
blev lite nyfiken på vad det är för projekt kan man få en liten vink om vad det kan vara??;)
#5 - 7 april 2012 20:41
Tack för svar. Visste väl mer eller mindre att det borde nog vara ok men att jag måste fråga innan jag sätter fart :D
Bara å gå ut o reka sand i så fall :P

Drivved kanske skulle bli snyggt att ha som inredning....
#6 - 8 april 2012 06:22
Jodå, drivved ÄR snyggt, men det heter drivved just för att den driver......och inte sjunker. Kräver nog ordentligt med kokning.
#7 - 6 maj 2012 07:50
Hur går det, hittar du någon sand? :)

Själv ska jag åka till landet nästa helg och hämta mig lite egen östersjöstrandsand och stenar till mitt kar. Det kommer då bli enbart VF-inredning (undantaget växter) och DIY-friggo bakgrund. Unikt? :D
#8 - 9 maj 2012 20:55
Jag har och kommer ligga lite lågt med allt som har med akvarier att göra . . .kanske. Anledningen är att jag flyttat hem till Stockholm igen pga jobb så det är lite kaos för tillfället :P. Men en liten räk kub kanske man kan införskaffa sig :)

Annons