Nu har jag fyllt min tank med ca 60 kg bläster sand från biltem a,, hoppas att ni alla har rätt i att det är snyggare o bättre för växterna,, just nu ser jag inte 5 cm in i kvariet, sååå dimmigt jag kör med två pumpar på 1200 och 600 l/tim för att få bort så mycket som möjligt i natt så jag akn inreda ,, vill gärna få fast alla växter där dom ska vaa ,, tycker synd om min a söta fiskar som tvingas simma i dimman ,,
jag gjorde så att jag tappade inte ut något vatten utan skopade ur allt gammalt frus och sedan lät jag det sjunka unden lite grummel , after det tömde jag försiktigt i bläster sanden så att jag inte klämde någon firre,, var nära en gång,, ,jag satte i den lilla pumpen när jag tagit bort det gammla grust så den skulle suga upp lite nyttigat slam ,, nu går som sagt båda pumparna, och jag hoppas det klarnar så småningom ,,
en liten fundering , kommer näringen ner till rötterna nu? verkar mest flyta runt över sanden ,, kanske blir bättre när hastigheten på vattnet minskar och det kommer i lite växter rötter o sten som binder det.