<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>Jag har köpt av märket "Hobby" och de anger inget alls på sin förpackning. De har bara skickat med reklam, tyvärr.<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
När jag gick aquaculture kurs sas det att bästa kläckningen uppnåddes vid salthalt av cirka 1/2 marin salthalt (runt 18 ppt).
...
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Hur många matskedar salt per liter motsvarar det? (Har ingen densitetsmätare hemma, har slängt den som var till bilens batteri.)
Hittade FAQ:n tidigare idag, men som du skriver står där "bara" den densitet man ska uppnå.
Jag har hört 3 msk/liter och 1 msk/liter. Det första skulle vara för att "i alla fall lyckas med kläckningen" och det andra om man ville få dem att överleva och bli större (med matning).
/Micke
Mina akvarium...(websiten uppdaterad 2003-04-07)