De lärde anser att 01% salt i vattnet inte har någon medicinsk effekt.
Vad får er att tro att salt påverkar bakterien som orsakar fenröta, men inte de andra organismerna som finns i akvariet.
Bakteriell fenröta orsakas av bakteier som finns i stort sett alla akvarier.
Ofta nämns dålig hygien som orsak som tillåter bakterien att föröka sig eller fiskar som av någon anledning är försvagade så de inte kan motstå ett angrepp av bakterien.
Hur mycket anser "de lärde" att man ska ha i då? Det skulle vara snällt om du ville berätta så jag kan ändra. Jag var ute efter att inte totalförstöra balansen i karet vilket jag förstått att antibakteriella medel kan göra. Att salt kanske förstör delvis tror jag säkert men jag hoppas ju självklart att det hjälper mer än det stjälper iaf och det är därför jag ville försöka försäkra mig om det innan jag mixtrade med vattnet överhuvudtaget. Blåögd som jag är litar jag även på de som säger att det funkar för dem [:-68]
Vore tacksam om du kan tipsa mig om hur du skulle medicinera!?
(är rätt säker på att mitt problem inte har med vattnet eller maten att göra och inte pga flytt heller då jag haft dem i flera månader, möjligen gillar de inte mina växtrör men borde de inte insjuknat tidigare då?) Tack på förhand // Sara