Sällskap till mosaikgurami?

#1 - 2 oktober 2009 19:39
Hej kära läsare!
Jag skulle vilja ha tips på några intressanta och gärna färgglada fiskar som funkar bra med en familj mosaikgurami! Akvariet är på 240 liter och har mycket växter och rötter. Förr har de gått med ett scalarpar men de har jag tänkt byta bort men jag vet inte mot vad! Guramina seglar ju bara omkring så det vore kul med något med lite mer intressant beteende.
#2 - 2 oktober 2009 21:27
Hur många gurami har du?

Vill du vara biotop enlig? eller går det bra med vilken fisk som helst?
Kanske en lite lugnare tetra? eller nån slags barb? det finns ganska många fina, lugna barber.
Eller vill du ha något större? pansarmalar på botten? dom är inte direkt färgstarka men väldigt gulliga:)

En sak som jag skulle vilja pröva nångång. ett stimm med galaxy rasbora alltså många. typ 50-100 stycken. det kanske går om du bara har gurami.
#3 - 3 oktober 2009 12:55
Hade tänk mig något större än tetror. Egentligen borde jag inte ha kvar guramina utan satsat på något annan fisk som "huvudnummer". Men jag tänkte det kanske gick att lösa ändå.
Är nyfiken på kakaduaciklider, funkar de med fiskar som är så lugna som gurami?
#4 - 3 oktober 2009 13:29
Eller så kör jag med ett stor stim tetror...Åå, ett akvarium och så mycket idéer! :-) Kanske helt enkelt skaffa ett till akvarium och bara ha Apistogamma i det!
#5 - 4 oktober 2009 18:36
Snor tråden lite då min fråga är snarlika [:o]

Är platy okej att ha som sällskap till guramisar? eller är de för aktiva?

Annons