Ska sälja ett av mina akvarium samt de fiskar som finns i det.
Hur ska jag göra med fiskar och filter? och är det möjligt för köparen att starta upp akvariumet med de fiskarna? eller krävs det ett tillfälligt akvarium för köparen?
klart det går att starta upp karet igen. se det som att det flyttas bara. hålls pumpen "vid liv" och vatten sparas så ska det väl inte vara några större probs, förutsatt att köparen kan sätta upp det direkt...
Men funderade på hur mycket vatten som köparen ska ta med (50/60%?) Och hur fraktar man bäst den mängden vatten? Det handlar om ca 90 liter vatten som finns i akvariumet.
sen kan jag tänka mig att dunkar är det smidigaste sättet att forsla vattnet... annars hinkar med lock, brukar finnas på stormarkander för nån 20:a styck.
Visst är det bra att få med så mycket vatten som möjligt, men jag tycker inte det är något ni ska fokusera på. Att bära trettioelva hinkar med vatten fram och tillbaka till bilar och trappuppgångar är knappast värt arbetet. Be köparen ta det försiktigt och kolla av hur mycket han/hon vet om nystart av akvarier. Skriv ut en guide och bifoga med prylarna du säljer.
När jag köpte mitt första akvarium var jag på ÖB och skaffade 4 st 25L dunkar. Då fick jag i alla fall med mig 100l till karet.
Och vad jag kommer ihåg var priset inte så värst högt.
Och det blev inget slabbande med vatten i bilen eller så.