Undrar vilka som äger salamandrar här på Zoopet!? Undrar även hur stort akvarium, va salamandern/salamandrarna heter och bifoga gärna en bild. Skriva alltså lite fakta och skicka. Alltid roligt att läsa och titta!
Är själv ägare till 3 busar! Har ett 63L med 6-8cm vatten. Inredningen består av finkornig vit sand och engelsk sjösten, terrariemossa på landdelarna, en grotta, en stock och anubias och en annan växt. Även fredskalla både i och ovanför vattenytan. Har troligen en kille å 2 tjejjor! Killen heter Snyggve och är den ända av de 3 med 2 ögon tss. Han är troligen yngst, och minst. Min ena hona som min lillasyster sägs äga heter Shee och har då bara ett öga. Lite "mossig" på ryggen och superfin! Matvrak nr 1! Min andra och nyinköpta hona heter Tösan och är mellest i herrskapet...fick henne idag så vet inte vad jag kan skriva om henne förutom att hon också (!) är enögd haha...supersöt och aktiv i alla fall! Alla e drygt ett halvår gamla. De går på mygglarver än, har prövat räka och det ÄLSKAR Snyggve. Ska pröva mer foder snart.
Bilder finns här; http://zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=288451&gid=343638 inte de nyaste!